במערכת הבריאות מזהירים: התפרצות בתחלואה תשבש את ההתחסנות

לקראת מבצע החיסונים שאמור לצאת לדרך כבר בשבוע הבא, במערכת חוששים: נדבקים לא יחוסנו - ואילו אחרים יפחדו להגיע בשל התורים. גורם במערכת: "אין ברירה אלא ללכת לסגר" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:47

לחדשות 13 נודע הערב (רביעי) כי במערכת הבריאות חוששים שבמקרה של התפרצות בתחלואה - מבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה של ישראל ישובש באופן משמעותי, שכן יש כמה בעיות שעלולות להאט את קצב ההתחסנות היומי.

הבעיה הראשונה מתייחסת לכך שמי שנדבק בקורונה אמור הרי להימצא בבידוד ולא יכול לצאת מהבית להתחסן - ודאי לא אם הוא סובל מסימפטומים של הנגיף. כך שנשאי קורונה כלל לא יתחסנו. כמו כן, אדם שקיבל את המנה ובעודו ממתין לקבלת המנה השנייה נדבק - לא יוכל להשלים את הליך ההתחסנות.

חשש נוסף שעלה בקרב הבכירים הוא שרבים אחרים יירתעו להגיע לקופות ולהתחסן, זאת משום שהם עלולים לבוא במגע עם אנשים רבים שיחכו בתור - שחלקם, בשל ההתפרצות המחודשת בכלל האוכלוסייה, יכולים להיות נשאים של הקורונה. בשל כך, התורים בין המתחסנים ירווחו - צעד שגם כן מחבל במבצע, כיוון שכך תיפגע היכולת לחסן רבים בכל יום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צוותים רפואיים תחילה – מורים בשלב השני: סדר המתחסנים המלא

איכון השב"כ על כלל האוכלוסייה יופסק – ויופעל רק באופן נקודתי

ניסנקורן חתם על צו ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה

גבר מקבל חיסון
גבר מקבל חיסון (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

במערכת הבריאות העריכו כי כבר בשבוע הבא מקבלי ההחלטות יידרשו להחליט האם הולכים ל"ריסון מהודק" או להורות על צעדים מחמירים אף יותר. גורם בכיר התריע כי "ברמת התחלואה שאליה נגיע בשבוע הבא, 'ריסון מהודק' כבר לא יספיק. אין ברירה אלא ללכת לסגר".

בינתיים, לא מעט ביקורת התעוררה על שרי קבינט הקורונה - שמעבר לעובדה שלא התכנסו כבר יותר משבוע שלם, הם לא נקטו בזמן אמת בפעולות שיכלו לצמצם את ההדבקה, עוד לפני ההתפרצות המחודשת.