ניסנקורן חתם על צו ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה

לאחר שערעורה נדחה, שר המשפטים הכריע כי האישה שנמלטה כדי להתחמק ממשפט בגין תקיפה מינית של תלמידותיה תוסגר: "אחרי נסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין"

אבי ניסנקורן ומלכה לייפר | צילום: חדשות 13

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (רביעי) כי חתם על צו ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה. "לאחר שנים ארוכות, אחרי נסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה ולאור פסיקת בית המשפט העליון, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין של לייפר", צייץ בטוויטר. כעת, בתום עשרות דיונים בבתי המשפט וסערה ציבורית רבה שסיפורה עורר, לייפר לא תוכל עוד להתחמק ממשפט ותוסגר לאוסטרליה.

כזכור, אתמול דחה בית המשפט העליון את ערעורה של לייפר לפיו היא לוקה בנפשה, וקבע כי היא ברת הסגרת. דסי ארליך, אחת מהקורבנות של לייפר, צייצה אתמול מביתה באוסטרליה: "הערעור התקבל! סוף מדהים ל-74 דיונים בבית המשפט. רק עוד צעד אחד - שחתימה של שר המשפטים ניסנקורן ולייפר על המטוס לאוסטרליה".

עוד כתבות בנושא >>

ביהמ"ש העליון דחה את הערעור: מלכה לייפר תוסגר לאוסטרליה

ביהמ"ש החליט: מלכה לייפר הנאשמת בפדופיליה תוסגר לאוסטרליה

מתלוננת נגד לייפר על מינוי ליצמן לשר: "סטירה בפרצוף הצדק"

מהמחלקה הבין-לאומית בפרקליטות נמסר אתמול: "החלטת בית המשפט מביאה לסיומו של הליך משפטי ארוך, במסגרתו קיבל בית המשפט את העתירה להכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, בגין ביצוע עבירות מין חמורות במספר תלמידותיה. המחלקה תפנה לאלתר לשר המשפטים על מנת שיחתום על צו הסגרה בעניינה של מלכה לייפר, צו שיורה לממש את הכרזתה של מלכה לייפר בת הסגרה, ולהסגירה בפועל לאוסטרליה על מנת שתעמוד שם לדין בגין העבירות בגינן התבקשה הסגרתה".

כזכור, לפני כשלושה חודשים, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי לייפר תוסגר לאוסטרליה. בעקבות כך, לייפר ערערה לבית המשפט העליון בנוגע לפסיקה, שכאמור נדחתה היום על ידו. גם אז בירך ניסקורן על ההחלטה וכתב: "לייפר עשתה מעשה חמור וניסתה להתחזות ללוקה בנפשה על מנת לחמוק מהסגרה".

מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

בתחילת אותו החודש, בית המשפט העליון דחה פה אחד את ערעורה של לייפר, וקבע כי מצבה הנפשי לא מונע את הסגרתה. "אין לקבל את טענתה הבלתי שגרתית לפיה היא נכנסת למצב פסיכוטי לפני כל דיון משפטי בעניינה ובזמן בדיקותיה על ידי פסיכיאטרים, כך שמצבה משתפר ומתדרדר לסירוגין בהתאם להליכים המשפטיים", נכתב בפסיקת בית המשפט. "שבעה פסיכיאטרים קבעו שהיא מתחזה".