צוותים רפואיים תחילה - מורים בשלב השני: סדר המתחסנים המלא

משרד הבריאות פרסם כיצד ייראה מבצע החיסונים נגד קורונה, שיתחיל בשבוע הבא; נתניהו: "במוצאי שבת אלך להתחסן - רוצה לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר וצריך להתחסן" • הרשימה המלאה

זמן צפייה: 03:45

משרד הבריאות פרסם הערב (רביעי) את הסדר המלא למבצע החיסונים, שצפוי לצאת לדרך כבר בתחילת השבוע הבא. "סדר העדיפויות מושפע על ידי אילוצים לוגיסטיים ומגבלת יכולת החיסון של הצוותים באתרי החיסון", הסבירו במשרד. "המבצע יהיה מדורג והתיזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הצוותים המחסנים יפעילו שיקול דעת וגמישות כדי לקדם את הצלחת המבצע".

כך, ובהתאם להמלצת הוועדה לחיסונים נגד קורונה, בראש ובראשונה תינתן עדיפות לסגלים הרפואיים, שהם: צוותים רפואיים בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות, מרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים וכן לעובדי מד"א וארגוני הצלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איש התרבות ושדר הרדיו יעקב אגמון הלך לעולמו בגיל 91

גנץ קורא לרה"מ לכנס את הקבינט: "יש לתת התראה מראש על הגבלות"

חוקר ברשות המסים שהורשע בשוחד ושיבוש חקירה – זוכה

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

מיד אחריהם יינתנו חיסונים לדיירים ולמטפלים בבתי אבות ובמוסדות רווחה, ואחריהם יהיו אלה מבוגרים בני 60 ויותר - שיתחסנו בקופות החולים. משרד הבריאות הבהיר כי בקופות, "יש לנהוג בגמישות", לשון ההודעה, ולחסן גם את המלווים או המטפלים של המבוגרים - גם אם אינם עומדים בקריטריונים. כמו כן, במשרד ביקשו לחסן גם אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

עדיפות שנייה תינתן לקבוצות סיכון, שהם חולי סכרת או כאלה הסובלים מהשמנת יתר, COPD, יתר לחץ דם, או מטופלים עם דיכוי חיסוני. יחד איתם, יחוסנו בשלב זה גם מושתלי איברים וחולים המטולוגים. בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני, הסבירו במשרד הבריאות, יש לחסן גם את בני המשפחה ובני הבית של מטופלים אלה בקדימות.

גבר מקבל חיסון
גבר מקבל חיסון (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

בעדיפות השנייה נכללות גם המורות והגננות, שהן נחשבות ל"קבוצות בחשיפה גבוהה". כמוהן, גם עובדים סוציאליים, וכן אסירים וסוהרים בבתי סוהר, חיילי צה"ל ועובדים בגופים הביטחוניים.

אחרי כל אלה, ייפתח החיסון לכלל האוכלוסייה על פי הגעת החיסונים ותזמון הקופות. בשלב זה, מחלימים, נשים בהריון, נשים מניקות וילדים ונוער עד גיל 16 לא יתחסנו. בנוסף אליהם, גם אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות או נשים המתכננות להרות - עד חודש לאחר קבלת החיסון השני, לא יתחסנו גם כן.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבצע החיסונים מהבידוד שממנו יצא ביום שישי, והודיע: "במוצאי שבת אלך להתחסן. ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן".

אז, פנה נתניהו לאזרחי ישראל, וביקש "שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד 'מה אני עושה כדי לשמור על הכללים'. הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים - אנחנו יוצאים מהקורונה, אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת ולכו להתחסן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

בצה"ל, שכאמור חייליו נכללים בעדיפות השנייה של משרד הבריאות למתן החיסונים, פרסמו הערב את פעולות ההיערכות לתחילת המבצע. ראשון להתחסן יהיה הרמטכ"ל אביב כוכבי, זאת "כדי להוות דוגמא אישית ולעודד את יתר חיילי צה"ל להתחסן", לשון דו"צ.

משרתי צה"ל צפויים להתחיל ולהתחסן כבר בסוף החודש הקרוב - קודם סגלי רפואה, אחריהם כאלה המשתייכים לקבוצות סיכון, וכן לוחמים ביחידות קרביות הפועלות במתאר ייחודי, מערכים תומכים קריטיים ומפקדים בכירים. בשלב מאוחר יותר, עם קבלת מנות חיסון נוספות, יחוסנו יתר המשרתים.

בצה''ל נערכים למבצע חיסוני הקורונה
בצה''ל נערכים למבצע חיסוני הקורונה | צילום: דובר צה''ל

בצה''ל נערכים למבצע חיסוני הקורונה
בצה''ל נערכים למבצע חיסוני הקורונה | צילום: דובר צה''ל