איכון השב"כ על כלל האוכלוסייה יופסק - ויופעל רק באופן נקודתי

צוות השרים לענייני שב"כ קבע כי החל מחודש ינואר האיכונים לא יתבצעו יותר באופן גורף, אלא רק על נדבקים שלא ישתפו פעולה בחקירה האפידמיולוגית - או במצב שבו תהיה עלייה משמעותית בתחלואה

זמן צפייה: 00:36

צוות השרים לענייני שב"כ הודיע הערב (רביעי) כי החליט להפסיק את הפעלת איכוני הניידים הגורפת על כלל האוכלוסייה. החל מיום 20 בינואר 2021, השב"כ יוכל לאכן רק את הטלפונים של הנדבקים שלא ישתפו פעולה בחקירה האפידמיולוגית - או לחילופין במקרה שבו תהיה עלייה משמעותית בתחלואה.

ההחלטה של הצוות נסמכה על המלצת משרד המודיעין ועמדת השב"כ, לפיה - בשל מגמת השיפור במערך החקירות האפידימיולוגיות והחפיפה באיתור המגעים, מומלץ שלא לאכן יותר את הניידים של כולם אלא, כאמור, לעשות זאת בצורה ממוקדת. מנגד, במשרד הבריאות דווקא היו מעוניינים להמשיך את האיכונים עד לסוף חודש מארס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צוותים רפואיים תחילה – מורים בשלב השני: סדר המתחסנים המלא

התאונה בבקעת הירדן: משה ושמחה ממגדל העמק נהרגו בכביש 90

ניסנקורן חתם על צו ההסגרה של מלכה לייפר לאוסטרליה

שר המודיעין אלי כהן בירך על ההחלטה, ומסר: "אני מודה לשב"כ על ההירתמות למלחמה בקורונה. צעד זה איכן מאות אלפי מגעים, הציל חיים של לפחות 400 ישראלים והקטין את הפגיעה הכלכלית במשק. למרות שזו איננה ליבת פעילותו של הארגון, טובי המומחים בשב"כ נרתמו להצלת האזרחים מהמחלה והושגו תוצאות משמעויות".

סגן שר הבריאות יואב קיש דווקא לא אהב את הפסקת האיכונים, ובחשבון הטוויטר שלו הבהיר: "עמדת משרד הבריאות הפוכה. תוקף החוק מסתיים אך מדינת ישראל צריכה את הארכת החוק - ואנו פועלים לכך".

אנשים ברחוב בזמן הקורונה
אנשים ברחוב בזמן הקורונה | צילום: רויטרס

בהמשך הדיון, הוצג הפיילוט של אפליקציית "הדרכון הירוק", שצפוי להתחיל גם הוא בחודש ינואר. על פי הפרטים הראשוניים, האוכלוסיות שיזכו לדרכון ירוק יהיו מתחסנים - שיקבלו את הדרכון כשבוע לאחר קבלת מנת החיסון השניה, וכן מחלימים או כאלה שיציגו בדיקת קורונה שלילית.