985 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 2.5% מהבדיקות חיוביות

ברקע החשש מהגבלות נוספות בשל נתוני התחלואה, משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו כ-40 אלף בדיקות - קרוב לאלף מהן נמצאו חיוביות. 263 מהחולים במצב קשה, בהם 114 מונשמים

זמן צפייה: 00:40

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 985 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, לאחר שבוצעו קרוב ל-40 אלף בדיקות. 2.5% מהבדיקות - חיוביות. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 263, בהם 114 מונשמים. בסך הכול ישנם 9,897 חולים פעילים בישראל, 502 מהם מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהנגיף בישראל עומד על 2,864.

בתוך כך, צה"ל נערך שוב לעוצר יציאות בגלל התפשטות מגפת הקורונה - חיילים ביחידות סגורות נדרשים להגיע עם ציוד לחודש.

עוד בחדשות 13:

למרות העומס: מספר הקניונים הפתוחים לא יגדל עד לסוף הפיילוט

הכלכלנית הראשית באוצר: עלות ההגבלות – 1.5 מיליארד שקל בשבוע

רה"מ: "אם נצטרך נעצור את המשך ההקלות – ונהדק את אלה שניתנו"

בדיקת מטוש
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

נתוני משרד הבריאות מגיעים ברקע החשש מפני מגמת העלייה בתחלואה, לאור הפתיחה ההדרגתית של המשק ושל מערכת החינוך. אתמול המליץ משרד הבריאות לשנות את פיילוט הקניונים, במטרה להפחית את ההתקהלויות והעומסים הרבים שנצפו עם פתיחת 15 מרכזי הקניות.

לפי המתווה, יהיה מותר רק ללקוח אחד לשהות ב-15 מ"ר, במקום ל-7. הכלל יחול גם על חנויות, על מנת למנוע תורי ענק לרשתות גדולות. זאת ועוד, בניגוד לדרישת הקניונים ולמרות העומס, משרד הבריאות החליט שמספר הקניונים לא יגדל עד לסוף תקופת הפיילוט שיסתיים ב-6 בדצמבר.

תור בקניון
תור בקניון

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול לעלייה בנתוני התחלואה בפתח ישיבת הממשלה, והזהיר: "אם יהיה צורך - נעצור את המשך ההקלות, ואף נהדק את אלה שכבר נתנו".

"אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו", המשיך. "מצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD, הוא טוב. אבל אנחנו חייבים לשמר את זה, אנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מייד".