הכלכלנית הראשית באוצר: עלות ההגבלות - 1.5 מיליארד שקל בשבוע

שירה גרינברג סיפרה במכתב ששלחה על השפעת ההגבלות על גירעון המדינה. לטענתה, 900 מיליון שקלים מסכום העתק מגיע מסגירת הקניונים. "העלות הינה ישירה, תיתכן עלות ארוכת טווח"

קורונה במחנה יהודה בירושלים
קורונה במחנה יהודה בירושלים | צילום: רויטרס

הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, הודיעה היום (ראשון) למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי כי עלות הגבלות הקורונה עומדת על 1.5 מיליארד שקלים בשבוע, מתוכה 900 מיליון שקלים, בשל סגירת הקניונים. עוד כתבה גרינברג במכתב ששלחה כי מדובר "בעלות הישירה, ותיתכן עלות ארוכת טווח לאור פגיעה בכושר הפעילות של העסקים בתחומים המושפעים וכן בתחומים המושפעים מההגבלות באופן עקיף (ספקים, לקוחות ועוד)".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעלייה בנתוני התחלואה, והזהיר: "אם יהיה צורך - נעצור את המשך ההקלות, ואף נהדק את אלה שכבר נתנו". את הדברים אמר בפתח ישיבת הממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תושב ערד ירה למוות באדם שפרץ לרכבו: "לא ניסיתי לפגוע בו"

מאות אסירים פתחו בשביתת רעב נרחבת במחאה על תנאי הכליאה

"הכה בחוזקה": סנ"צ גואטה מואשם בתקיפת מפגין וצלם במחאה בי-ם

שירה גרינברג
שירה גרינברג | צילום: חדשות 13
המכתב ששלחה גרינברג למנכ''ל משרד הבריאות
המכתב ששלחה גרינברג למנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

"אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו", המשיך. "מצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD, הוא טוב. אבל אנחנו חייבים לשמר את זה, אנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מייד".

בתוך כך, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 569 נדבקים חדשים בקורונה בישראל, לאחר שבוצעו במהלך היום כ-17 אלף בדיקות. 3.3% מהבדיקות היו חיוביות - עלייה לעומת הימים האחרונים. עוד עולה מהנתונים כי 273 מהחולים במצב קשה, מהם 104 במצב קריטי ו-112 מחוברים למכונות הנשמה. 510 מכלל החולים מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהנגיףבישראל עומד על 2,854.