נמשכת מגמת העלייה בתחלואה: 714 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

על פי המל"ל, נתוני התחלואה הם הגבוהים ביותר מאז תחילת אפריל. כרגע בישראל יש 7,096 חולים פעילים, מהם 46 במצב קשה. מניין מקרי המוות עלה ל-320. שיעור התוצאות החיוביות בבדיקות עלה

זמן צפייה: 01:45

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי מגמת העלייה במספר הנדבקים נמשכת - לאחר שאתמול אובחנו 714 נדבקים חדשים. בכך עלה מניין המאובחנים בישראל ל-24,688, מהם 7,096 חולים פעילים. מניין מקרי המוות עלה ל-320. בין החולים, 46 במצב קשה ו-24 מחוברים למכונות הנשמה, ו-66 במצב בינוני. 17,272 החלימו עד כה.

על פי הנתונים של המטה לביטחון הלאומי, נתוני התחלואה אתמול היו הגבוהים ביותר מאז 2.4. אתמול בוצעו בסך הכול 18,624 בדיקות, כששיעור התוצאות החיוביות עמד על 3.8% (גבוה מהממוצע של השבוע החולף, שעמד על 2.9%).

עוד בחדשות 13:

מחיר הקורונה: מה עומד מאחורי המשבר הכלכלי בישראל?

"הפסקתי לדמיין": כוכבי הצגות הילדים חוששים מהעתיד

אגירת אוכל ובניית חדר כושר בבית: הישראלים שנערכים לגל השני

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, הבהיר אתמול בריאיון לחדשות 13 כי למרות שקבינט הקורונה לא קיבל את כל ההמלצות של המשרד באשר להגבלות - אנחנו לא באיבוד שליטה. "ממשלת ישראל ומשרד הבריאות עושים כל יכולתם לשמור על בריאות הציבור ולמנוע תחלואה חדשה, ומצד שני לאשר חיים בשגרת קורונה".

"צריכים להבין שאנחנו נמצאים עם הנגיף, עם המחלה - ונמשיך לחיות עם הקורונה. השאלה היא כיצד ניתן לנהל שגרת חיים שתוכל לתת לאזרחים את האפשרות לחיות, ותוכל לתת למדינה את היכולת לנהל את הכלכלה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לוי הדגיש את חשיבות עטיית המסכה ושמירת המרחק. "לצערי, הנושא הזה לא נשמר כאן. יש התקהלויות רבות מעל המותר ללא שמירת מרחק וללא מסכה - והדבר הזה מגביר את מצב ההידבקות". עם זאת, הוסיף, "לא אסרנו בינתיים את הביקור של הנכדים אצל הסבים והסבתות".

לבסוף, התייחס לעניין החתונות, ואמר: "בכל האמת, אנחנו רגישים לאירוע הנהדר שנקרא 'חתונה' ולרצון לחגוג אותו - אבל תראו מה קורה היום בחתונות. יש הרבה יותר מעל 250 מוזמנים. אנשים יושבים ללא מסכות, אנשים רוקדים ומתחככים וזה מעורר הדבקה. אז בואו נציית להוראות".