"הפסקתי לדמיין": כוכבי הצגות הילדים חוששים מהעתיד

הם היו רגילים להופיע על במות מול קהל של עשרות - אך הקורונה אילצה את השחקנים להישאר בבית והם נותרו ללא הכנסות. לאחרונה הם החלו למחות מול ביתו של שר האוצר, בדרישה לקבל סיוע כלכלי

זמן צפייה: 03:19

מזה כמה ימים שמחאת עולם התרבות מתקיימת אל מחוץ לביתו של שר האוצר ישראל כץ. האמנים מגיעים באמצע הלילה ודורשים ממנו פתרונות למצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו בעקבות מגפת הקורונה.

אחת מהמוחות היא גילי גבל, שבימי שגרה משחקת בתאטרון הילדים הישראלי, אולם עת החלו ההגבלות עם פרוץ המגפה, הקריירה שלה נעצרה ברגע - והיא נותרה כמעט ללא הכנסה. "במארס הייתה לנו הצגת פורים. המסך נפתח ולא היו כמעט ילדים", סיפרה. ככל שהימים עברו היא הבינה שאין לה ברירה אלא להצטרף למחאה.

#רוצים_לעבוד: היכנסו לקישור, מלאו פרטים ותנו לנו לעזור לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם >> לחצו כאן

גילי גבל, שחקנית
גילי גבל, שחקנית | צילום: חדשות 13

כשעמדה מחוץ לביתו של כץ עם שמלת כלה, היא קראה לשר להתחתן איתה. "אני עומדת פה מולך בשמלת הכלה שלי ומבקשת ממך, בוא, תתחתן איתי, אני חייבת חתן עשיר שיבין שהכסף הזה הוא הכסף של האזרחים שלו", אמרה לו.

"אם אנחנו לא ישנים בלילה, שגם הוא לא יישן בלילה", הסבירה גילי בריאיון לחדשות 13 את ההחלטה להופיע מול ביתו של כץ. "בעוד כמה ימים אני מסיימת את החל"ת שלי ואני אלך ואני אעבוד במה שצריך כדי להכניס את הכסף, כדי שיהיה לי אוויר לנשימה, כדי שאוכל לחזור לישון בלילה ולחלום חלומות ולחשוב על העתיד שלי ולדמיין. אני הפסקתי לדמיין".

שי לוי, חצי מהצמד ''שי ורועי''
שי לוי, חצי מהצמד ''שי ורועי'' | צילום: חדשות 13

והיא לא לבד. שי לוי הוא כוכב ילדים, חצי מהצמד "שי ורועי", שהשבוע העלה סרטון שממחיש את מצבו. "שלום, כאן שי לוי", אמר לצופים. "אני רוצה להראות לכם משהו, שני בצלים ועגבנייה. זה מה שנשאר לי לאכול. זה מה שיש לי".

שי אמנם נכנס לקורונה עם חובות שהיו לו עוד קודם, אבל הפסקת ההופעות החריבה את מה שהצליח לשקם. "זה איזשהו פחד משתק כזה, שאתה אומר אין לי מה לאכול. אני עני", הסביר.