התפשטות הקורונה: 226 נדבקים חדשים אובחנו ביממה האחרונה

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים עומד על 3,185, מהם 34 במצב קשה ו-25 מונשמים. אתמול בוצעו 15,482 בדיקות. מניין מקרי המוות עומד על 300

זמן צפייה: 00:43

משרד הבריאות עדכן הערב (שישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 226 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 3,185, מהם 34 במצב קשה ו-25 מונשמים. מניין מקרי המוות עומד על 300. אתמול בוצעו בסך הכול 15,482 בדיקות.

בין החולים הפעילים, 118 מאושפזים בבתי חולים. 41 מהחולים במצב בינוני, ו-15,310 החלימו עד כה.

עוד בחדשות 13:

"הכול סגור ואין עבודה": הקורונה מאיימת למוטט את הכלכלה בסיני

גרוטו: "הוטעיתי לגבי ביקורו של טדי שגיא – עברתי מסע הכפשות"

המגפה נגמרה? יממה שנייה ברציפות – מספר שיא של נדבקים בעולם

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

מנקודת מבט עולמית, ביממה החולפת - בפעם השנייה ברציפות - נרשם בעולם מספר שיא של נדבקים: יותר מ-135 אלף. עם זאת, מניין המתים היומי רחוק מהשיא שנרשם באמצע חודש אפריל. בין היתר, ייתכן שהסיבה לכך היא שמוקדי ההתפרצות הנוכחיים הם מדינות שבהן הדיווח והמעקב אחר המגפה לוקה בחסר.

המדינה שבה מספר החולים הוא הגבוה ביותר היא כמובן ארצות הברית, שמתקרבת ל-2.1 מיליון נדבקים, ומתו בה כבר יותר מ-115 אלף בני אדם. בניו יורק מניין הנדבקים נמוך מ-800 זה שלושה ימים ברציפות. גם בניו ג'רזי, המדינה השנייה בארה"ב מבחינת מקרים, נרשמים סימנים של בלימת המגפה, וכן באילינוי, מוקד התפרצות גדול נוסף. בקליפורניה, לעומת זאת, נרשמו בימים האחרונים חולים רבים, וכן בטקסס ובפלורידה.

קברי מחאה בחוף קופקבנה נגד מדיניות נשיא ברזיל במלחמה בקורונה
קברי מחאה בחוף קופקבנה נגד מדיניות נשיא ברזיל במלחמה בקורונה | צילום: רויטרס

בברזיל הקורונה ממשיכה להכות במלוא העוצמה. מניין הנדבקים חצה ביממה האחרונה את ה-800 אלף, ומספר המתים כבר עבר את ה-40 אלף. היום, צפויה ברזיל לעלות למקום השני מבחינת מספר קורבנות המגפה. כמחאה על מדיניותו הנרפית של הנשיא בולסונארו בכל הנוגע למלחמה בנגיף, נחפרו הלילה 100 קברים בחוף קופקבנה המפורסם והוצבו מצבות עם צלבים שחורים. המצבות עוררו הד רב במדינה.

ברוסיה, על פי המספרים המדווחים, לא נרשמת עלייה במניין הנדבקים, שחצה ביממה האחרונה את החצי מיליון, אך עם זאת גם לא נרשמים סימנים של בלימת המגפה. בחודש האחרון, בכל יום מאובחנים בין 8,000 ל-10,000 חולים.

גם בהודו מספר הנדבקים ממשיך לעלות. ביומיים האחרונים נרשמו במדינה מספרי שיא של חולים ומתים, ואמש, היא הפכה למוקד ההתפרצות הרביעי בגודלו בעולם, כאשר היא עוקפת את בריטניה. היום תעבור הודו את ה-300 אלף מאובחנים בקורונה.