גרוטו: "הוטעיתי לגבי ביקורו של טדי שגיא - עברתי מסע הכפשות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התנצל בפני בר סימן טוב על החלטתו, לדבריו, להקל בתנאי הבידוד של המיליארדר, אך הבהיר כי מדובר בהחלטה מקצועית. "לעמת אותי בדרך שנעשתה - בלתי נתפס ולא הוגן"

זמן צפייה: 07:47

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו התנצל היום (שישי) בפני המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב על כך שהקל לדבריו בתנאי הבידוד של המיליארדר טדי שגיא, אך הוסיף כי הביקורת כלפיו הייתה בלתי הוגנת. זאת, לאחר שאתמול כזכור התייחס בר סימן טוב לפרשה בריאיון לחדשות 13 ואמר כי "ייתכן שנוצרה תרבות של עקיפת המנגנונים".

"בחודשים האחרונים אנו מצויים בעיצומה של מלחמה יומיומית מתישה ומפרכת בנגיף קורונה החדש ושמירה על בריאות הציבור, ואנו עוסקים בכך מסביב לשעון", כתב גרוטו. "במסגרת ניהול המאבק בקורונה, יש צורך בקבלת אין ספור החלטות בזמן תגובה מהיר. לא מן הנמנע שבמסגרת היומיומית והמורכבת הזו, מתקבלות לעיתים גם החלטות שאינן מושלמות. למען הסר ספק: גם על המקרה הספציפי הזה, התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע, אם הנושא הגיע לדיון אצלך לפני שהגיע אליי ואתה שללת את האישור. אבל – בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום".

לעוד כתבות בנושא:

פרשת גרוטו: "ייתכן שנוצרה תרבות של עקיפת המנגנונים"

לאחר שגרוטו אישר: בר סימן טוב הודיע שהרכבות לא ישובו לפעילות

"רוצה לנוח": אחרי חמש שנים – בר סימן טוב נפרד ממשרד הבריאות

איתמר גרוטו ומשה בר סימן טוב
איתמר גרוטו ומשה בר סימן טוב | צילום: משרד הבריאות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות טען במכתבו כי אינו מכיר את שגיא וכי לא קיבל כל תמורה. לדבריו, הפנייה התקבלה מתול שירות המדינה. כמו כן, כתב כי אישר הקלה בתנאי הבידוד ולא פטור מבידוד, דבר הנמצא בסמכותו והדבר נעשה לטענתו בהתאם לנהלים.

בהמך, עבר גרוטו למתקפה וכתב כי "מאז שהמנכ"ל הקודם עזב את תפקידו, שימשתי כגורם הרפואי הבכיר במשרד הבריאות, בממשלה ובמערכת הציבורית כולה, על כל המשתמע מכך". "מי כמוך יודע", כתב לבר סימן טוב, "כמה היה מונח על כתפיי בתקופה סוערת וארוכה זו, וביתר שאת בחודשים האחרונים בעת המאבק בנגיף הקורונה החדש. לעמת אותי בדרך שבה נעשה הדבר, עם החלטה אחת מסוימת, בין אינסוף ההחלטות שקיבלתי בתקופה כזו – זה פשוט בלתי נתפס ובלתי הוגן".

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות
פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

"כל ההחלטות שקיבלתי במסגרת תפקידי, וגם ההחלטה הספציפית הזו, נעשות מתוך שיקול רפואי ולא אף שיקול אחר. ייתכן שהחלטה זו נתפסה מבחינת הנראות הציבורית כהחלטה לא נכונה, אבל אדגיש שלא נפל בהחלטה כל פגם מבחינה רפואית מקצועית", המשיך גרוטו.

"במקרים רבים אנשים שונים, ובכללם בכירים, לא הקפידו על הכללים, והעבירו מסרים שערערו את אמון הציבור. אין ספק שיש להימנע מכך, אבל להפוך אותי לשעיר לעזאזל ולאשם המרכזי בתופעה הזו – זה צעד לא ראוי ואני מקווה שלא עומדים מאחוריו מניעים זרים", תקף המשנה למנכ"ל. "מסע השקרים ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי - ועדיין נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין".