המגפה נגמרה? יממה שנייה ברציפות – מספר שיא של נדבקים בעולם

מניין המתים בברזיל חצה את ה-40 אלף – קברי מחאה נחפרו בחוף קופקבנה • מספר הנדבקים ברוסיה עבר את החצי מיליון • הווירוס מתפשט גם בהודו – שהגיעה למקום הרביעי בעולם • סקירה עולמית

זמן צפייה: 01:07

מגפת הקורונה, במבט כלל עולמי, לא רק שאינה דועכת, אלא אף מתפשטת. ביממה החולפת, בפעם השנייה ברציפות, נרשם מספר שיא של נדבקים – יותר מ-135 אלף. עם זאת, מניין המתים היומי רחוק מהשיא שנרשם באמצע חודש אפריל. בין היתר, ייתכן שהסיבה לכך היא שמוקדי ההתפרצות הנוכחיים הם מדינות שבהן הדיווח והמעקב אחר המגפה לוקה בחסר.

המדינה שבה מספר החולים הוא הגבוה ביותר היא כמובן ארצות הברית, שמתקרבת ל-2.1 מיליון נדבקים, ומתו בה כבר יותר מ-115 אלף בני אדם. בניו יורק מניין הנדבקים נמוך מ-800 זה שלושה ימים ברציפות. גם בניו ג'רזי, המדינה השנייה בארה"ב מבחינת מקרים, נרשמים סימנים של בלימת המגפה, וכן באילינוי, מוקד התפרצות גדול נוסף. בקליפורניה, לעומת זאת, נרשמו בימים האחרונים חולים רבים, וכן בטקסס ובפלורידה.

קברי מחאה בחוף קופקבנה נגד מדיניות נשיא ברזיל במלחמה בקורונה
קברי מחאה בחוף קופקבנה נגד מדיניות נשיא ברזיל במלחמה בקורונה | צילום: רויטרס

בברזיל הקורונה ממשיכה להכות במלוא העוצמה. מניין הנדבקים חצה ביממה האחרונה את ה-800 אלף, ומספר המתים כבר עבר את ה-40 אלף. היום, צפויה ברזיל לעלות למקום השני מבחינת מספר קורבנות המגפה. כמחאה על מדיניותו הנרפית של הנשיא בולסונארו בכל הנוגע למלחמה בנגיף, נחפרו הלילה 100 קברים בחוף קופקבנה המפורסם והוצבו מצבות עם צלבים שחורים. המצבות עוררו הד רב במדינה.

מגפת הקורונה בהודו
מגפת הקורונה בהודו | צילום: רויטרס

ברוסיה, על פי המספרים המדווחים, לא נרשמת עלייה במניין הנדבקים, שחצה ביממה האחרונה את החצי מיליון, אך עם זאת גם לא נרשמים סימנים של בלימת המגפה. בחודש האחרון, בכל יום מאובחנים בין 8,000 ל-10,000 חולים.

גם בהודו מספר הנדבקים ממשיך לעלות. ביומיים האחרונים נרשמו במדינה מספרי שיא של חולים ומתים, ואמש, היא הפכה למוקד ההתפרצות הרביעי בגודלו בעולם, כאשר היא עוקפת את בריטניה. היום תעבור הודו את ה-300 אלף מאובחנים בקורונה.

הקורונה ברוסיה
הקורונה ברוסיה | צילום: רויטרס

מניין הנדבקים הכלל עולמי מושפע משמעותית גם מכמה מדינות בעלות מספר רב של תושבים, שהמגפה התפרצה בהן לא זמן. כך למשל בפקיסטן, שבה חיים יותר מ-220 מיליון בני אדם, נרשם אתמול מספר שיא של כמעט 6,000 נדבקים, ובמקסיקו, שבה חיים קרוב ל-130 מיליון איש, מספר שיא של כמעט 5,000 חולים.

הקורונה במקסיקו
הקורונה במקסיקו | צילום: רויטרס