עלייה במספר המאובחנים בקורונה: 1,071 נדבקו - 18 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי 985 מהנדבקים במצב קל, 30 במצב בינוני ו-37 החלימו. 314 חולים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ, 344 מטופלים בבתיהם - וטרם הוחלט על מסגרת טיפול ל-278 נוספים

זמן צפייה: 03:02

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי 1,071 בני אדם אובחנו כחולי קורונה בישראל. 985 מהם נמצאים במצב קל, 30 במצב בינוני ו-18 במצב קשה. עד כה אדם אחד מת מהמחלה. 19 חולים החלימו בבית החולים ושוחררו לביתם ו-19 החלימו בקהילה.

עוד עדכן המשרד כי 314 מהחולים מטופלים בבתי החולים, 97 מטופלים בבתי המלון ולגבי 278 חולים לא התקבלה החלטה עדיין על מסגרת טיפולית. היום עבר מספר החולים המטופלים בבית בישראל את מספר המאושפזים שבבתי החולים. זאת, למרות שבארגון הבריאות העולמי שבים ומזהירים כי טיפול בבית עלול לגרום להדבקה של בני המשפחה - ומשם גם אזרחים נוספים. 

לכתבות נוספות בנושא:

המדריך המלא: מה מותר ומה אסור במסגרת הנחיות משרד הבריאות?

מנכ"ל משרד הבריאות: כולם יכולים להידבק – אל תזלזלו במחלה

בעקבות הידבקות מטפלת: שישה חוסים במעון בגדרה אובחנו בקורונה

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

בתוך כך, 65 אמריקנים שהגיעו מארצות הברית לשישראל ושוכנו במלון דן בירושלים אובחנו כי נדבקו בקורונה. בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט כי הם יועברו לאשפוז בבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב.

ממסמך שהופץ במערכת הבריאות ובו הנחיות לטיפול בחולים שמאושפזים בבתיהם עולים סימני שאלה באשר לחלופת הטיפול שמוצעת כעת לרוב החולים בישראל: מי מוודא שיתר בני הבית לא באים עימם במגע ועלולים להידבק? האם ניטור החולים יעיל ובמקרה של החמרה, בתוך כמה זמן יינתן לחולה או לחולה מענה רפואי?

פרופ' נחמן אש, המשנה למנכ"ל מכבי שירותי בריאות, אמר כי "בני המשפחה נחשפו הרבה פעמים לחולה לפני האבחון, חיו יחד, כך שרוב הסיכויים שנדבקו עוד קודם לכן, כך שאני לא חושב שיש פה סיכון משמעותי להפצת המחלה דרך השהייה בבית".