מניין המתים עלה ל-16: בן 58 עם מחלות רקע מת בביה"ח אסף הרופא

משרד הבריאות עדכן כי תושב חולון שהגיע אמש לבית החולים בבאר יעקב מת הבוקר מהנגיף; בדיון שנערך בוועדת הקורונה, ח"כ עפר שלח הזהיר: "חשש גדול שאם תהיה התפרצות לא יהיו מספיק מכונות"

זמן צפייה: 01:04

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן כי תושב חולון בן 58 מת הבוקר (שני) בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. מבית החולים נמסר כי לגבר היו מחלות רקע "משמעותיות מאוד", וכי במקום עדיין מאושפזים שלושה חולים במצב קשה, חמישה במצב בינוני ו-19 שמצבם קל.

עד כה, 4,347 ישראלים חלו בנגיף הקורונה, בהם 63 חוברו למכונות הנשמה. 80 מהחולים נמצאים במצב קשה, 81 במצב בינוני ו-4,037 מהנדבקים במצב קל.

בתוך כך, הבוקר התקיים דיון בוועדת הקורונה בנוגע למכונות ההנשמה. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת עפר שלח, אמר במהלכה כי "מכונות ההנשמה הן הדבר החשוב ביותר במאבק בקורונה ונמצא בכשל חמור שאינו מנוהל כראוי. מספרן של המכונות הוא שיקבע כמה מהר אפשר יהיה להחזיר את החיים למסלולם, וימנע מאיתנו את המחזה הנורא מכל - רופאים הנאלצים להחליט מי יחיה ומי ימות".

לכתבות נוספות בנושא >>

לשכת נתניהו לאחר שיועצת נדבקה: לא בטוח שהוא יחויב בבידוד

מניין החולים בקורונה זינק ל-4,247 – 74 מהם במצב קשה

שיעור האבטלה עלה ל-22.7%; מעונות היום: "אנחנו בסכנת קריסה"

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

"בדיונים התגלתה תמונה מדאיגה ביותר בכל הנוגע לניהול ושליטה של מכונות ההנשמה", סיפר ח"כ שלח. "התברר לנו שהגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות ובמערך הרכש מתקשים לספק אפילו נתון בסיסי אחד ביחס לכמות המכונות שיעמדו לרשות המערכת בעוד שבוע, שבועיים או חודש".

לדבריו, "חסרים רכיבים קריטיים כמו חומרי גלם לייצור המקומי, ואין ודאות של ממש ביחס להגעתן של מכונות מייבוא. אפילו 900 המכונות הנמצאות בצה"ל עוד לא יועדו לחלוקה לזמן שבו יזדקקו להן. במשרד הבריאות אין אחראי ספציפי לנושא". התוצאה היא, הזהיר, "המשך ההסגר החונק על הכלכלה הישראלית, וחשש גדול שאם תהיה התפרצות לא יהיו מספיק מכונות".

חבר הכנסת עפר שלח
חבר הכנסת עפר שלח | צילום: חדשות 13

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר, מתח גם הוא ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה, ואמר: "מתוך 3,000 בקשות לקרן ההלוואות של המדינה - רק 20 אושרו ועוד 20 בבדיקה, הממשלה מנותקת ממה שקורה בשטח ומעמיקה את המשבר".

"שר האוצר, ראש הממשלה ושר הכלכלה צריכים להבין שכל יום המשבר מעמיק", הוסיף פורר. "מנכ"ל משרד הבריאות מעריך ששנת הלימודים לא תתחדש אחרי החופש. כל אחד משחרר איזה פוש ולא רואים את הקרחון שהולכים להתנגש בו. מי שמשלם את המשכורת של השרים והממשלה יושב בבית ולא יודע אם תהיה לו פרנסה יום למחרת".

עודד פורר
עודד פורר | צילום: החדשות 13

"תתעוררו, פקידי הממשלה, אתם לא מבינים איפה אתם חיים. מה שמציל את היכולת שלנו לקיים את הדיונים זו אפליקציה של השוק הפרטי, תעשו זום על העצמאים והשוק הפרטי, אתם עסוקים באיזה כותרת תקבלו מחר בבוקר. מעולם לא ראיתי פקידות וממשלה מנותקת כל כך ממה שקורה בשטח. אתם לא עושים את הדבר הבסיסי ביותר - לנהל את האירוע", סיכם.