לקראת החורף: הבדיקה הכפולה שתבחין במהירות בין שפעת לקורונה

בדיקה חדשה, שצפויה להיכנס לשימוש בקרוב, תאבחן איזה סוג של נגיף מצוי אצל הנבדק - באמצעות מטוש אחד בלבד ובתוך 40 דקות. ההפרדה בין החולים השונים תייעל את הטיפול, ותמנע אשפוזים מיותרים

זמן צפייה: 02:12

החשש הגדול ביותר מגל שלישי בחורף הוא משילוב של קורונה עם שפעות החורף הרגילות - דבר שעלול להוביל לעומס כבד בבתי החולים. בדיקה חדשה, שצפויה להיכנס בקרוב לשימוש בישראל, תבחין בתוך 40 דקות ובאמצעות מטוש אחד בלבד - בין חולי קורונה לחולי שפעת שסובלים מתסמינים דומים.

"זאת תהיה פריצת דרך משתי סיבות", הסבירה אסתר אדמון, יו"ר ארגון המעבדות. "תוך 40 דקות אתה יכול לאבחן באיזה סוג של נגיף מדובר, והרופא יוכל מייד לתת את הטיפול הנכון והמתאים". הבדיקה החדשה הזאת אמורה לחסוך כאב ראש גדול למערכת הבריאות. "בחורף, בדרך כלל, כמות האנשים שסובלים מהנגיפים השונים משתוללת. אנחנו קורסים תחת הלחץ", אמרה אדמון.

עוד בחדשות 13:

שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

מטיח ראש בקיר וסוטר: עובד סיעודי תועד מתעלל בקשישים בהם טיפל

ועדת החוקה אישרה: ייפתחו מסעדות ואטרקציות ב"איי התיירות"

בדיקת מטוש
בדיקת מטוש | צילום: Shutterstock

בזמן שבכל חורף בתי החולים נאלצים לטפל במאושפזים רבים במסדרונות המחלקות הפנימיות בשל חוסר מקום, השנה מיטות רבות מוקצות לחולי קורונה על חשבון חולים אחרים. "אנחנו שואלים את עצמנו בחורף הקרוב האם לא ניתקל בגל של חולי פלורונה, שיש להם או שפעת או קורונה", אמר

הניפוי וההפרדה בין החולים השונים יוכלו לייעל את הטיפול ולמנוע אשפוזים מיותרים. "הבדיקה הזאת מאוד משמעותית לגבי הניתוב של החולים האלה, הן כלפי חוץ - לשחרור הביתה, והן פנימה-  לתוך בית החולים, לאשפוז במחלקה פנימית או למחלקת קורונה", הסביר ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים סורוקה.

חוקרים במעבדה
חוקרים במעבדה | צילום: חדשות 13

שלב הפיילוט של הבדיקות הללו הסתיים בהצלחה בארבעה בתי חולים גדולים -  רמב"ם, סורוקה, שיבא ובילינסון, ונמצא כי ערכות הבדיקות אמינות. דוח מפורט בנושא הוגש למשרד הבריאות, שם אמרו בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה.