ועדת החוקה אישרה: ייפתחו מסעדות ואטרקציות ב"איי התיירות"

חברי הכנסת אישרו את התקנות שיאפשרו לבתי עסק נוספים להיפתח באילת ובים המלח, המוגדרים "איים ירוקים". קבינט הקורונה אישר את הגדלת התפוסה המירבית בחנויות לעד 10 אנשים

זמן צפייה: 01:33

ועדת החוקה אישרה היום (רביעי) את התקנות שיאפשרו פתיחה של מסעדות, אטרקציות תיירותיות ומסחר ב"איי התיירות הירוקים" - ים המלח ואילת. בנוסף, הוחלט לאפשר גם את פתיחתם של גני החיות והספארי. עוד אישרה הוועדה את פתיחת מתחמי החנויות הפתוחים, והארכת תקנות הגבלת הפעילות הקיימות בשבועיים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות.

בהמשך הערב, אישר קבינט הקורונה את הגדלת התפוסה המירבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ"ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה.

בד בבד, ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" הכריזה על עראבה כאזור מוגבל למשך חמישה ימים, ממחר ועד יום שלישי 24 בנובמבר. עוד ביטלה הוועדה את ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל. ביטול ההכרזה על אכסאל כאזור מוגבל ייכנס לתוקפו הערב עם פרסום ההחלטה ברשומות.

עוד בחדשות 13:

תיעוד: תקיפת צה"ל נגד מטרות איראניות בסוריה בתגובה למטענים

חשד להתעללות בגן במרכז: "הגננת הכתה ונעלה את הילדים בחדרים"

שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

בתוך כך, ממחר יתחילו להתבצע בדיוקת "סופיה" מהירות בכניסה לאילת ולים המלח. המערך ייפתח באופן מדורג החל משעות הבוקר המוקדמות, ויופעל על ידי צוותי בית החולים שיבא תל השומר.

בכל אחת מתחנות הבידוק המהירות יופעלו בין 5-2 מכשירי סופיה ניידים, בעזרתן יערכו בדיקות קורונה מיידיות תוך 15 דקות עם מתן תוצאה לנבדקים במקום, ללא צורך במעבדה או שינוע הדגימות. בשלב הראשון מתוכננות כ-150 אלף בדיקות מהירות, אשר יבוצעו באמצעות המכשיר המאפשר לבצע כ-40 בדיקות קורונה בשעה.

לעת עתה, הבדיקות המהירות מיועדות לתושבי אילת, ערבה ואזור ים המלח, והעובדים במלונות ובאזורי התיירות. כל הנופשים מתבקשים להגיע עם בדיקות קורונה שליליות שנעשו עד 72 שעות לפני ההגעה.

תחנה לבדיקות קורונה באילת | צילום: חדשות 13

גורם במערכת הבריאות ציין בשיחה עם חדשות 13 כי "ברגע שתחנות הבידוק עם מכשירי הסופיה יפעלו ברצף כמה ימים ויתרשמו מיעילותן, בהמשך יאפשרו לנופשים ספונטניים לבצע בדיקת קורונה מהירה בנמל התעופה רמון". עוד הדגיש כי אנשי עסקים ורופאים שבאים לעבוד בעיר אילת, כבר השבוע יוכלו להיבדק בסופיה.