שלב הניסויים של פייזר הסתיים: חיסון הקורונה יעיל ב-95%

ענקית התרופות סיימה את השלב האחרון בניסוי עם 170 נדבקים, ועדכנה כי תוצאותיה השתפרו. כעת, היא יכולה לקבל אישור חירום לחיסון תוך שבועיים. "נגיש בקשה לאישור בימים הקרובים"

זמן צפייה: 04:45

ענקית התרופות פייזר הודיעה היום (רביעי) כי סיימה את השלב האחרון של הניסוי, לאחר ש-170 נדבקים השתתפו בו, ועדכנה את יעילות החיסון שפיתחה ל-95%. החברה הודיעה כי בימים הקרובים תגיש בקשה לאישור החיסון על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקני, וכך היא יכולה לקבל אישור חירום לחיסון כבר בשבועות הקרובים.

עוד עלה מתוצאות הניסוי כי החיסון יעיל ב-94% באוכלוסיות סיכון גילאיות, זאת אומרת נראתה יעילות גבוהה אצל מבוגרים בני 65 ומעלה. נוסף על כך, מתוך עשרה מקרים שבהם חולים שהשתתפו בניסוי אושפזו במצב קשה, תשעה היו בקבוצת הפלסבו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפיצוץ הקטלני באשדוד: שני בעלי המפעל חשודים בהמתה בקלות דעת

עקב תחקיר חדשות 13: תלונה נוספת נגד הנוכל שסימם ותקף נשים

סבא"א: איראן החלה להזרים גז לצנטריפוגות החדשות בנתנז

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

לפני כשבוע הודיעה פייזר כי על פי המידע המוקדם שברשותה, החיסון נגד קורונה שפיתחה יעיל ב-90% - הרבה מעבר למה שציפו, וגם מעבר לרף המינימאלי שדרש ה-FDA לאישור החיסון, ועומד על 50% יעילות. הצפי הוא כי החיסון יהיה מוכן לייצור המוני עד תחילת החודש הבא, בכפוף לאישורים רגולטוריים.

על פי הודעת החברה, עד כה לא נצפו תופעות לוואי שליליות משמעותיות לנסיינים שקיבלו את החיסון. עם זאת, פייזר תמתין עד לסופו של הניסוי כדי לוודא שהחיסון שפיתחה אכן יעיל וגם בטוח. יש לציין כי מדובר בחברה הראשונה בעולם שמכריזה על הצלחה בניסוי למציאת החיסון נגד הנגיף.

חיסון קורונה של ''מודרנה''
חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

השבוע גם חברת התרופות מודרנה הודיעה כי החיסון שהיא מפתחת לקורונה נמצא יעיל בכ-95%, על פי תוצאות ראשוניות. זאת, שבוע לאחר שחברת התרופות "פייזר" בישרה אף היא על תוצאות משביעות רצון לקראת פיתוח החיסון. מודרנה הודיעה כי בכוונתה להגיש בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקני לצורך קבלת אישור חירום.