תיעוד: תקיפת צה"ל נגד מטרות איראניות בסוריה בתגובה למטענים

דובר צה"ל פרסם סרטון המראה את רגעי התקיפה ליד דמשק, במהלכה נפגעו מטרות צבאיות ובהן מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של כוח קודס האיראני והצבא הסורי; רה"מ: "מי שתוקף אותנו - דמו בראשו"

זמן צפייה: 03:51

דובר צה"ל פרסם הערב (רביעי) את התיעוד מהתקיפה שאירעה הלילה בסוריה, אז מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות צבאיות ובהן מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של כוח קודס האיראני והצבא הסורי. על פי הדיווחים, בתקיפה זו נהרגו עשרה בני אדם, בהם שלושה סורים נהרגו ושבעה חברי "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2011181833' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: תקיפת צה"ל בסוריה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605717235/55wxxa_uwlic1.png' kid='1_9baoymoj' duration='27'']

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע, וסיפר: "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה. זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים", אמר, והבהיר: "לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטחה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו - דמו בראשו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם השכולה מקיסריה: "אנחנו משפחה חזקה – עברנו יותר גרוע מזה"

נתניהו נפגש עם פומפאו: דנו באפשרות שעוד מדינות ינרמלו יחסים

חשד להתעללות בגן במרכז: "הגננת הכתה ונעלה את הילדים בחדרים"

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה | צילום: דובר צה''ל

התקיפה הלילה התרחשה בעקבות כך שמוקדם יותר אתמול, צה"ל חשף זירת מטענים סמוך לגדר הגבול בדרום רמת הגולן. שר הביטחון בני גנץ הדגיש הבוקר כי "ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

אחריו, היה זה דובר צה"ל הדי זילברמן, שבשיחה עם כתבים צבאיים אמר: "לא נאפשר התבססות של איראן. אנחנו פועלים נגד המארח וגם נגד האורח הלא רצוי. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את אחריותו בגבול. זו תקיפה שהייתה בעוצמה רבה. צה"ל שומר על כוננות ומוכנות. ממשיך להיכנס אמל"ח איראני לסוריה ומילציות איראניות ממשיכות לפעול באזור".