מטיח ראש בקיר וסוטר: עובד סיעודי תועד מתעלל בקשישים בהם טיפל

מצלמות האבטחה בדירתם של דליה וחיים אייזנקרפט חשפו את הזוועה שחוו במשך חודשים: אלימות קשה והתעללות אכזרית מצד המטפל הפיליפיני שלהם. "אבא שלי, ניצול שואה, עבר שואה שנייה" • בלעדי

זמן צפייה: 03:00

צילומי מצלמות האבטחה שבדירתם של דליה וחיים אייזנקרפט חשפו את הזוועה שחוו במשך חודשים: בתיעוד המזעזע נראה המטפל הפיליפיני של בני הזוג הירושלמים מתעלל בהם בלי הפסקה. פעם אחת הוא נראה מטיח את ראשה של דליה בת ה-66 בקיר, בזמן שהיא מבקשת שלא יכאיב לה. בפעמים אחרות הוא נראה צובט את חיים בן ה-82 בלי הפסקה, סוטר לשניהם ומרעיב אותם.

חיים, ניצול שואה ששרד במלחמה לאחר שהתחבא בתוך דירת מסתור ברומניה, לא העז לספר לילדיו מה עובר עליו ועל דליה. "אבא שלי הוא ניצול שואה, עבר למעשה שואה שנייה כאן במשך חמישה חודשים, וגם אימא שלי", סיפרה בתם של בני הזוג, רונית.

עוד בחדשות 13:

פני הבושה: השמות והפרצופים שמאחורי המתקפה על המשפחה השכולה

תיעוד: תקיפת צה"ל נגד מטרות איראניות בסוריה בתגובה למטענים

ועדת החוקה אישרה: ייפתחו מסעדות ואטרקציות ב"איי התיירות"

Capture

"הוא שאל אותו אם הוא רוצה לאכול צואה", סיפרה הבת. "תוך כדי הוא גם צבט את אימא. אבא שלי מתחנן לאוכל, הוא בשתי ידיים אומר לו שהוא רוצה לחם עם חמאה. אם הוא היה מספר למישהו על כל מה שהוא עבר, אז הוא לא היה מקבל אוכל".

ילדיהם של בני הזוג מיהרו עם הצילומים להגיש תלונה במשטרה, והמטפל הפיליפיני נעצר. לבני משפחת אייזנקרפט בטן מלאה על חברת כוח האדם שאחראית על המטפל הפיליפיני. לטענתם, הם לא זכו לכל סיוע מהחברה מאז חשיפת המקרה. "לא מספיק שהם נענשו בזה שהם עברו התעללות כל כך קשה, אין שום גוף שאנחנו יכולים לפנות אליו אס-או-אס שידאגו למטפל", אמרה הבת. "מה יהיה? אם לא היו הילדים, מה היה קורה? אין שום גוף שמפקח לא על העובדים הזרים, לא על החברות שמעסיקות את העובדים הזרים".

חיים אייזנקרפט, שסבל מהתעללות מצד המטפל הסיעודי, ובתו רונית
חיים אייזנקרפט, שסבל מהתעללות מצד המטפל הסיעודי, ובתו רונית

היום מנסים רונית ואחיה ירון להמשיך ולטפל בהוריהם הקשישים, אך הדמעות לא מפסיקות לזלוג למראה החבלות. "אבא, זה המטפל שהבאתי לכם? אימא, שהיא מרותקת למיטה, זה מה שהבאתי שיטפל בך? מפלצת שאיבדה כל צלם אנוש", סיכמה רונית.