פני הבושה: השמות והפרצופים שמאחורי המתקפה על המשפחה השכולה

אורלי לב, שהייתה אורחת כבוד בבית רה"מ ביום פתיחת משפטו, הייתה בראש המפגינים מול בית משפחת פרקש בקיסריה. יחד איתה צעקו קריאות נאצה גם פעילי הליכוד יגאל חגי, אסתר נעים ואפריים גרייף

זמן צפייה: 01:44

אמש בקיסריה, מול בית משפחת פרקש – ששכלה את בנה סרן תם פרקש במלחמת לבנון השנייה – התגודדו בין 15-10 פעילי ליכוד, וקראו לעברם קריאות נאצה.

בראש המפגינים - אורלי לב. "הם חושבים שהם מחוסנים כי הם משפחה שכולה, מותר להם להשמיץ את ראש ממשלת ישראל", קראה במגפון.

פעילת הליכוד אורלי לב מפגינה נגד משפחה שכולה בקיסריה | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

רה"מ נגד הגידופים כלפי המשפחה השכולה מצד תומכיו: "חובה לכבד"

האם השכולה מקיסריה: "אנחנו משפחה חזקה – עברנו יותר גרוע מזה"

תומכי נתניהו לאם שכולה בקיסריה: "הבן שלך מתהפך בקבר" • תיעוד

אורלי לב
אורלי לב | צילום: חדשות 13

שמה של לב כבר נקשר בהשמצת ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו, ובהפצת סרטונים מזויפים שבהם, כך טענה, הופיע בנה של בן ארי. לב היא לא גורם שולי בליכוד. היא הייתה אורחת כבוד בביתו של נתניהו ביום שבו נפתח משפטו, והשר אוחנה פינה מקום בלו"ז כדי להיפגש איתה רק לאחרונה.

מפגין נוסף, שתועד עם כובע לבן כשהוא נושא דגל של הליכוד הוא פעיל התנועה יגאל חגי. מפגינה נוספת, אסתר נעים, הגיעה למקום עם אורלי לב.

פעיל הליכוד יגאל חגי שהפגין נגד משפחה שכולה בקיסריה | צילום: חדשות 13

האיש שאומר את המילים הבלתי נתפסות "יש אלוהים בשמיים והוא שילם לה - אני מאחל לה עוד אחד כזה", הוא אפרים גרייף. גרייף, לדברי המפגינים, לא שייך לחבורה הגרעינית. הוא ראה את השידור החי בפייסבוק, והרגיש שהוא פשוט חייב להצטרף.

אורלי לב, ויגאל, ואסתר נעים, ואפרים גרייף, והמפגינות סיגלית, אריאלה וסימה, הם פני הבושה של ישראל, פני הבושה של כולנו.

פעילת הליכוד אסתר נעים בהפגנה נגד משפחה שכולה בקיסריה | צילום: חדשות 13
פעיל הליכוד אפריים כרייף בהפגנה נגד משפחה שכולה בקיסריה | צילום: חדשות 13

ההפגנה מול בית משפחת פרקש: "הבן שלך מתהפך בקבר"

כאמור, בלילה האחרון הפגינו תומכי ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, מול בית משפחת פרקש - משפחה שכולה הגרה בסמוך לנתניהו, ותומכת במחאה נגדו. המפגינים הטיחו באם: "הבן שלך מתהפך בקבר – אלוהים שילם לך". האירוע כולו תועד ופורסם ברשתות החברתיות. אחת המפגינות עוכבה.

אם המשפחה, ענת פרקש, ששכלה במלחמת לבנון השנייה את בנה, הטייס סרן תם פרקש, יצאה למפגינים, התעמתה עמם וקראה לעברם בין היתר "תתביישו". בין היתר, המוחים קראו לעברה "עד שלא יהיה שקט אצל ביבי לא יהיה לך שקט", "את מארחת עוכרי ישראל שרוצים לחסל את המדינה", ו-"את מארחת את מי שהורג את הבן שלך".

במהלך היום נשמעו גינויים רבים על מה שעשו המפגינים, בין היתר של נשיא המדינה ושר הביטחון. מטעם הליכוד נמסר כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל".

מאוחר יותר, פרסם נתניהו סרטון ובו אמר: "כאח שכול, אני מתקשה לשמוע את האמירות של 'יוני (נתניהו) היה מתבייש בך, יוני היה מתהפך בקברו'. ולכן, כשאני שומע אמירות כאלה, כמו שנעשה בקיסריה, אני מגנה את זה בכל תוקף. אנחנו חייבים לכבד את תחושת האובדן של המשפחות השכולות באשר הן, ואני אומר את זה לכולם - מימין ומשמאל".