למרות ההתפרצות: משרד הבריאות פיטר מאות חוקרים אפידמיולוגים

החוקרים שגויסו עם פרוץ המגפה קיבלו מכתב פיטורים חרף העלייה בתחלואה. "המצב קרוב לקטסטרופה" • מחקרים של שיבא והדסה: החיסונים נגד הקורונה לא פוגעים בפוריות • מחצות: 169 נשאים חדשים

זמן צפייה: 02:08

למרות ההתפרצות המחודשת של הקורונה כפי שנרשמה בימים האחרונים בכמה מוקדים בישראל - משרד הבריאות פיטר לאחרונה מאות חוקרים אפידמיולוגים, אשר גויסו עם פרוץ המגפה על מנת להתחקות אחר המאומתים ולקטוע את שרשראות ההדבקה. ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד סיכמו שבקרוב יימצאו פיתרון לבעיה.

"המצב קרוב לקטסטרופה", אמר חוקר בשיחה עם חדשות 13. "הייתה לנו עכשיו חקירה. היו לנו מגעים בצופים ובמקום להכניס כל אחד את החולים עליו, שזה מה שהנוהל מחייב, היה לנו אישור מיוחד מרופאת המחוז להכניס את כולם רק על אחד".

בתוך כך, מספר המאומתים מוסיף לעלות: משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי 169 נשאים חדשים התגלו מחצות. ההערכה היא כי מחר, ולראשונה מזה שבועות ארוכים, מספר המאומתים היומי יגיע ל-200 בני אדם. כעת בישראל, 789 חולים פעילים, מתוכם 27 במצב קשה ו-17 מונשמים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "אויבינו יודעים שאנו נחושים ולא מהססים לפעול כשצריך"

בן גביר הודיע לקצין הכנסת: מתכוון לעלות להר הבית ביום ראשון

אש: "בשבוע הבא נחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים"

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

האם החיסון בטוח לבני הנוער?

לפי שעה, שיעור המתחסנים בקרב בני 15-12 הוא בסך הכול 4%. אחד החששות של הורים היה שהחיסון יפגע בפוריות של ילדיהם בעתיד. שני מחקרים שנערכו בשנה האחרונה בבתי החולים הדסה עין כרם ושיבא תל השומר קובעים חד משמעית כי החיסון של פייזר אינו פוגע בפוריות.

במחקר של שיבא התרכזו בטיפולי פוריות בקרב נשים. כ-30% מהנשים שמטופלות בטיפולי פוריות מצליחות להיכנס להירון. בשיבא ביקשו לבדוק - האם קבלת החיסון תשפיע על קליטת ההיריון? לפי התוצאות, הסטטיסטיקה של 30 האחוזים נותרה זהה - החיסון לא השפיע.

ומה באשר לגברים? במחקר בהדסה נבדקה ספירת הזרע של כ-60 גברים בני 35, לפני קבלת החיסון ואחריו. גם כאן התוצאות הראו שאין שינוי - והחיסון לא שיבש דבר. שני המחקרים הללו מצטרפים לכאלו שנעשו בעולם, שקובעים, כאמור, כי בכל הנוגע לפוריות - החיסון בטוח.