בן גביר הודיע לקצין הכנסת: מתכוון לעלות להר הבית ביום ראשון

פרסום ראשון: שלושה שבועות לאחר שסורב, חבר הכנסת עדכן כי הוא מעוניין להגיע למתחם. המפכ"ל עודכן בבקשה, בנט יצטרך להכריע • שיקלי במו"מ שקט עם ימינה על הצבעה בעד חוקים שהיא מקדמת

זמן צפייה: 04:35

חבר הכנסת איתמר בן גביר מימינה הודיע היום (חמישי) לקצין הכנסת כי בכוונתו לעלות להר הבית ביום ראשון - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. זאת, שלושה שבועות לאחר שהגיש בקשה דומה, ובקשתו נדחתה. בן גביר עדכן את קצין הכנסת על כוונתו, וזה הודיע למפכ"ל. ראש הממשלה בנט, שלא מעוניין להצטייר כחלק מהשמאל, יצטרך להכריע בנושא.

בפעם שעברה שביקש, המפכ"ל כתב כי "עלייתו עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר, עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

בד בבד, ברקע הניסיון לאתגר את בנט, חבר הכנסת עמיחי שיקלי מנהל עם ימינה מו"מ חשאי על הצבעה בעד חוקים שהיא מקדמת, בתמורה לכך שהיא לא תכריז עליו חבר כנסת פורש.

לשני הצדדים קיימים אינטרסים בעסקה כזו, שכן ימינה צריכה את הקול של שיקלי בכמה חוקים שהיא מתכוונת לקדם, ואילו שיקלי, שכבר הודיע שיצביע בעד חוק איחוד המשפחות, לא מעוניין שיוכרז פורש, ובכך תימנע ממנו האפשרות להתמודד לכנסת הבאה.

בד בבד, כפי שפורסם בחדשות 13, ראש הממשלה בנט הודיע כי החליט למנות את שלום שלמה לתפקיד מזכיר הממשלה. מינויו של שלמה בן ה-44, בעל תואר במשפטים, יובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

במקביל, שר המשפטים גדעון סער הודיע כי יביא לאישור הממשלה ביום ראשון את מינויו של עו"ד ערן דוידי לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים. בעבר, שימש דוידי כראש מטה שר הפנים.