בנט: "אויבינו יודעים שאנו נחושים ולא מהססים לפעול כשצריך"

ברקע הדיווחים על תקיפה סמוך לטהראן, ראש הממשלה נשא דברים בטקס מסדר כנפיים: "לא נאפשר איום קיומי על מדינת ישראל - היינו מעדיפים אם העולם היה מבין שאסור לעשות עסקים עם המשטר באיראן"

זמן צפייה: 02:33

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) למתיחות מול איראן ואמר כי "לכל ראשי הממשלה ישנה חובה מקודשת: לא לאפשר איום קיומי על מדינת ישראל. רמת התחכום והנחישות של הצד השני עלתה, אבל אויבינו יודעים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכמים פי כמה, ולא מהססים לפעול כשצריך". את הדברים אמר טקס מסדר כנפיים, ברקע הדיווחים על תקיפה ישראלית בטהראן.

"היינו מעדיפים אם העולם היה מבין שמשטר אלים ופנאטי כזה, שבחר כנשיא את 'התליין מטהראן', שמוכן להרעיב את עמו שלו לאורך שנים, כדי להגיע לתוכנית גרעין צבאית – הוא משטר שאסור לעשות איתו עסקים", אמר בנט.

לעוד כתבות בנושא:

התקיפה באיראן: הפגיעה – במפעל שמייצר חלקים לצנטריפוגות

דיווח באיראן: סוכל ניסיון חבלה בבניין ארגון האנרגיה האטומית

נשיא איראן הנבחר: "על ארה"ב ואירופה להחיות את הסכם הגרעין"

בנט
בנט מנהל את ישיבת הממשלה הראשונה | צילום: ערוץ הכנסת

"לצערנו, זה לא המצב. אנחנו נמשיך להתייעץ עם ידידינו, לשכנע, לדבר, לחלוק מידע ותובנות מתוך כבוד הדדי עמוק", הוסיף ראש הממשלה. "אבל, בסופו של דבר – את האחריות לגורלנו נשמור בידינו, ולא בידי אף אחד אחר. ננהג באחריות ובכובד ראש, ונשמור על הפיקדון העצום שהונח בידינו".

שר הביטחון בני גנץ נאם גם הוא באירוע ואמר כי "אנו עומדים בקשר עם ידידנו האמריקנים על מנת להבטיח את ביטחונה של ישראל. אם נידרש – נפעל, כפי שפעלנו תמיד. נסיר ונמנע כל איום. בתחבולות, ביוזמה, וכמובן באחריות מקצועית ומדינית".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

ביום רביעי, כזכור, אירעה תקיפה מסתורית בעיר קראג' באיראן. בחדשות 13 נחשף כי במהלך הפעולה נגרם נזק למפעל שמייצר להבי אלומיניום לצנטריפוגות שמעשירות אורניום. בכך, נגרם נזק נוסף גם לתוכנית הגרעין האיראנית.

הבוקר, דווח בניו-יורק טיימס, לפי גורם מודיעיני בכיר, כי המפעל שנפגע בקראג' הוצג על ידי ישראל לבכירים בממשלו של דונלד טראמפ בתחילת שנת 2020, כחלק מרשימת יעדים אפשרית לתקיפה ברפובליקה האסלאמית במסגרת קמפיין נרחב נגד תוכנית הגרעין שלה.