אש: "בשבוע הבא נחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים"

ממונה הקורונה התייחס להתפרצות המחודשת שנרשמה בימים האחרונים, קרא לילדים להתחסן: "מפירי בידוד הם הבעיה של כולנו" • חשש להימצאות הזן ההודי במערכת הביוב באשקלון: התושבים התבקשו להיבדק

זמן צפייה: 02:59

פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש נשא הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, זאת ברקע ההתפרצות המחודשת של הנגיף כפי שנשרמה לאחרונה בכמה מוקדים בישראל. בדבריו, המליץ לעטות מסכות בחללים סגורים ועדכן כי בשבוע הבא - ההמלצה תיהפך לחובה. "קבענו להחזיר את חובת המסכות כשנגיע ל-100 מאומתים בממוצע. אנחנו קרובים לכך - כיום הממוצע הוא 75", סיפר אש. "ההמלצה שלנו היא לעטות מסכות כבר כעת. בתחילת השבוע הבא, זאת תהיה חובה".

בהמשך, קרא הפרויקטור לבני הנוער לגשת ולהתחסן, וציין כי "בתקופה הנוכחית, שבה הווריאנט מתפשט - חשוב להתחסן כדי למנוע תחלואה מיותרת". לדבריו, בימים האחרונים נראה כי ההיענות לחיסון בקרב הנערים והנערות השתפרה, שכן "מספר החיסונים עלה משמעותית בימים האחרונים", כלשונו, "אבל אנחנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר. נצלו את ההזדמנות לקבל את החיסון כבר בשבועיים הקרובים. יש זמינות ויש תורים בקופות".

"אני רוצה להדגיש גם את החשיבות של ביצוע הבדיקות", הוסיף אש, והסביר כי מערכת הבריאות ערוכה לבצע בדיקות בהיקפים גדולים, ולכן "מי שצריך - שיבוא להיבדק. מי שיש לו תסמינים או שהיה במגע עם חולה מאומת - חשוב שייבדק, וזה לא משנה אם הוא מחוסן או לא". לשאלה מדוע חשוב שגם מחוסנים ייבדקו, השיב: "גם הם יכולים להידבק ולהדביק. אומנם בשכיחות נמוכה ממי שלא מחוסן, אבל זה אפשרי ואנחנו רוצים לתפוס את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיאמי: מגדל בשכונה יהודית קרס חלקית – אדם אחד נהרג • תיעוד

ביום הרביעי ברציפות: מעל 100 מאומתים; בנימינה הפכה לאדומה

בריטני ספירס בביהמ"ש: "אני בטראומה, רוצה את חיי בחזרה"

בסוף ההצהרה, תקף אש את מפירי הבידוד, אשר מהווים גורם מרכזי להתפרצות המחודשת של המגפה בישראל, ואמר כי הם "הבעיה של כולנו. זו הדרך שבה הבעיה מתפשטת וכך נכנסים וריאנטים מסוכנים לארץ. חשיבות הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו".

בהמשך ישיר לכך, המשטרה עדכנה כי תושב מודיעין בן 43 נחקר מוקדם יותר היום בחשד להפרת בידוד והפצת מחלה. החשוד, כזכור, שב בסוף החודש שעבר מחו"ל יחד עם משפחתו ושלח את בתו הקטנה - שאינה מחוסנת, לבית הספר בימים שבהם הייתה אמורה לשהות בבידוד. התיק יועבר לעיון והחלטת הפרקליטות. ככל הנראה, לא יוגש נגדו כתב אישום.

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה
קורונה | צילום: מד''א

בתוך כך, עיריית אשקלון קראה לתושביה ללכת ולהיבדק, זאת בשל חשש להימצאות הזן ההודי במערכת הביוב בעיר. בהודעה הרשמית נכתב כי "בעקבות הימצאות של וריאנט הודי של נגיף הקורונה במערכת הביוב שמנוקזת בעיר אשקלון בימים האחרונים, קיים בסיס לחשד של התפשטות תחלואה סמויה בעיר".

"נדגיש כי אין קשר בין מערכת המים לביוב ולכן אין חשש להידבקות באמצעות מי שתייה. על מנת למנוע התפרצות של המחלה בקרב תושבי העיר, עיריית אשקלון בשיתוף משרד הבריאות פועלים לגילוי מוקדם של הדבקה בנגיף על ידי הקמת מתחם בדיקה ברחבי העיר, בנוסף למוקדי הבדיקות של קופות החולים בעיר".

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 138 נשאי קורונה חדשים. לאחר חודשים ללא עיר אדומה בישראל, בנימינה הוגדרה כזו לאחר אירועי ההדבקה האחרונים במערכות החינוך. נכון לעכשיו במועצה המקומית ישנם 125 מאומתים נוסף ל-1,107 תושבים הנמצאים בבידוד.