אש: "המצב קשה - חוששים מעלייה נוספת בתחלואה"

מנכ"ל משרד הבריאות בהצהרה: "אסור להישאר אדישים לנתוני התחלואה ואסור לנהוג בשאננות, הקורונה כאן בגדול"; בנט ביקש ממנכ"ל פייזר להאיץ את האישור הרגולטורי לחיסון ילדים

פרופ' נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, הצהיר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים כי העלייה בתחלואה הקשה נמשכת, וציין כי הוא מודאג מעלייה נוספת בתחלואה. "אסור להישאר אדישים לנתוני התחלואה ואסור לנהוג בשאננות, הקורונה כאן בגדול", אמר אש, "בואו ננהג באחריות אף אחד מאיתנו לא מעוניין בסגר או בצעדים קשים אחרים, אנחנו רוצים להגיע למצב שהתחלואה נבלמת ששנת הלימודים נפתחת כסדרה וששגרת חיינו נמשכת כרגיל".

אש ציין כי מניין המאושפזים במצב קשה עלה ל-430, מתוכם 65 מונשמים. "הקבינט אישר אתמול שורת צעדים אבל המצב לא פשוט", הוסיף אש, "התחלואה במגזר החרדי מדאיגה אותנו. בימים הקרובים נשב על המתווה לחגים שייאפשר גם תפילות בטוחות וללא הדבקות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהלי בתי חולים לצד בנט: "תקנים תמורת שקט? שקר מוחלט"

האמן יגאל תומרקין, חתן פרס ישראל, הלך לעולמו

היסטוריה במרוקו: הנציגות הישראלית נחנכה רשמית

מוקדם יותר היום שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא, וביקש ממנו להאיץ את הליך האישור הרגולטורי לחיסונים עבור ילדים מתחת לגיל 12. בורלא מסר לבנט כי הוא רואה חשיבות רבה באפשרות לחסן ילדים, וכי הוא פועל ויפעל כמיטב יכולתו להאיץ את התהליך. בנוסף שוחחו השניים על מבצע החיסון השלישי בישראל, המדינה הראשונה בעולם שמחסנת בחיסון שלישי את אזרחיה שגילם מעל 60.

נפתלי בנט בשיחה עם לינוי אשרם
נפתלי בנט | צילום: דוברות רה''מ

בתוך כך, בכנס חירום שהתקיים היום בהשתתפות מנהלי בתי חולים ובכירי מערכת הבריאות, תקף יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "תכנית בנט היא לא בוסטר מקסימום פלסטר. אף אחד לא מבין את התכנית של רה"מ בנט - בכמה כסף באמת מדובר, כמה תקנים ולמשך כמה זמן. המערכת זקוקה לתכנון ארוך טווח ולא לתכניות קצרות מועד שלא מביאות בשורה אמיתית . יש לשים דגש על מאמץ חיסונים לאומי וההערכות כללית ".

פרופ' חגי הוסיף: "כבר לפני הגל השלישי, בנובמבר 2020 הצגנו למשרדי האוצר והבריאות תכנית היערכות ברורה ומסודרת, אבל לא רצו להקשיב לנו. אז עכשיו מציעים תכניות לא ברורות שלא יעבדו, והשטח יבער. הרופאים לא יקבלו מצב בו החולה מקבל מיטה, אבל לא מקבל טיפול"

מוקדם יותר הבוקר קרא בנט לקופות החולים להיערך לחיסון בקבוצות גיל נוספות. "אנחנו ערוכים מבחינת מלאי החיסונים בישראל", אמר בנט. הדברים נאמרו ברקע הכוונה להרחיב את הזכאות לחיסון שלישי לבני 40 או 45 ומעלה. על פי נתוני משרד הבריאות, החיסונים במנה שלישית בטוחים, אך לא ברור עדיין לגבי היעילות. אם הדרג המקצועי במשרד הבריאות יחליט היום לתת לכך אור ירוק, כבר משבוע הבא יהיה ניתן לחסן שכבות נוספות.