בנט: להיערך לחיסון שלישי בקבוצות גיל נוספות משבוע הבא

כפי שפורסם בחדשות 13, רה"מ הורה לקופות החולים להיות מוכנות למתן מנה נוספת של חיסון בקרוב • מפקדת אלון לא עומדת בעומס: יותר מחצי מהחקירות האפידמיולוגיות בימים האחרונים - לא בוצעו

זמן צפייה: 08:20

ראש הממשלה נפתלי בנט קרא הבוקר (חמישי) לקופות החולים להיערך לחיסון בקבוצות גיל נוספות. "אנחנו ערוכים מבחינת מלאי החיסונים בישראל", אמר בנט. הדברים נאמרו ברקע הכוונה להרחיב את הזכאות לחיסון שלישי לבני 40 או 45 ומעלה. על פי נתוני משרד הבריאות, החיסונים במנה שלישית בטוחים, אך לא ברור עדיין לגבי היעילות. אם הדרג המקצועי במשרד הבריאות יחליט היום לתת לכך אור ירוק, כבר משבוע הבא יהיה ניתן לחסן שכבות נוספות.

במקביל, מפקדת אלון אשר נועדה לקטוע באופן יעיל שרשראות הדבקה, ולצמצם את היקף הנדבקים היומי, לא עומדת בעומס - כך פורסם הבוקר בחדשות 13. מתוך כ-18 אלף נדבקים ב-3 הימים האחרונים, החוקרים האפידמיולוגים במפקדה לא הצליחו או טרם ביצעו חקירה ל-9,559 נדבקים, כלומר יותר ממחצית מבין כלל הנדבקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תו ירוק, סגול והגבלת התקהלות: כל התקנות שיחלו בשבוע הבא

ארה"ב נגד חוק הרכוש הפולני: "לא תואם את הערכים המשותפים"

הסוף לאי-השוויון? צה"ל מחליף את מבחני הקב"א והדפ"ר

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה

בד בבד, מנכ"לי הקופות הביעו מחאה בפני בנט על כך שבתוכנית התיגבור שלו למערכת הבריאות דובר על תוספת תקנים קבועה לבתי החולים, אך לטובת הקופות לא ניתנו כלל תקנים או תקציבים. כמו כן, חלק ממנכ"לי הקופות אמרו כי היכולת לאישפוז ביתי "בתקווה רבה" תעמוד עד סוף אוגוסט על חמש מאות, ולא אלף ויותר כפי שהממשלה רוצה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 5,946 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול, לאחר שבוצעו כ-140 אלף בדיקות, מהן 4.62% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-42,203, בהם 421 מאושפזים במצב קשה ובתוכם 65 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-6,593.

קורונה בישראל, נתב''ג, בדיקה
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מעבר לכך, היום צפויה להתכנס ועדת החיסונים אשר מתכוונת להרחיב את מבצע החיסונים לשכבות גיל נוספות. לפי שעה, ההתלבטות אשר תוכרע בקרב המומחים היא האם להוריד את מפלס הגילאים ל-45 או 40. כמו כן, צפויה לעלות דרישה בפני הוועדה, לחסן את צוותי הרפואה ללא קשר להגבלת גיל. זאת, כפי שנעשה במבצע החיסונים הקודם.

בנוסף, 23 ישראלים נתפסו בדרכם לניו יורק כשבידם בדיקות קורונה מזויפות. בעקבות חשד שעלה על ידי חברת התעופה "יונייטד איירליינס", נוצר שיח מול נציגי משרד הבריאות בנתב"ג, ואכן הבדיקות נמצאו כמזויפות. הנוסעים מיד הורדו מהטיסה, ועוכבו לחקירת משטרה, שוחררו בערבות נקנסו וכן נמסרו פרטיהם לשלטונות ארצות הברית. נבחנות אפשרויות נוספות בענישה.