מנהלי בתי חולים לצד בנט: "תקנים תמורת שקט? שקר מוחלט"

מנהלי מרכזים רפואיים מכחישים את הפרסומים, לפיהם רה"מ ביקש מהם להצהיר כי יעמדו בקיבולת החולים בתמורה לתקנים נוספים. בנט: "פרסום שקרי ומופרך, לא הייתה בקשה או דרישה כזו בשום צורה"

נפתלי בנט, יצחק קרייס ורוני גמזו

מנהלי בתי חולים הכחישו היום (חמישי) את הפרסומים לפיהם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקש מהם להצהיר כי יעמדו בקיבולת החולים בתמורה לתקנים נוספים שיינתנו. לדברי בנט עצמו, "הפרסום שקרי ומופרך, לא הייתה דרישה כזו ממנהלי בית החולים, לא רשמית ולא ברמז, לא בכתב ולא בעל פה".

ממנהל המרכז הרפואי שיבא, איציק קרייס, נמסר כי: "נכחתי במפגשיו של רה"מ עם מנהלי בתי החולים, לא נדרשנו בשום שלב לשתיקה כלשהי תמורת הגדלת המשאבים". לדברי קרייס, "מעולם בכל שנותיי כרופא, כמפקד וכמנהל, לא נמענתי מלומר את דעתי המקצועית וכך יהיה תמיד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תו ירוק, סגול והגבלת התקהלות: כל התקנות שיחלו בשבוע הבא

ארה"ב נגד חוק הרכוש הפולני: "לא תואם את הערכים המשותפים"

הסוף לאי-השוויון? צה"ל מחליף את מבחני הקב"א והדפ"ר

נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט, השבוע | צילום: רויטרס

ממנהל המרכז הרפואי איכילוב, רוני גמזו: "מעולם לא נאמר על ידי ראש הממשלה או מישהו מטעמו כי תוספת התקנים היא תמורת שקט. מדובר בשקר מוחלט".

נוסף על מנהלי בתי החולים, גם מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, הדף את הדיווחים: "אבקש להבהיר כי הדברים אינם נכונים. לא ביקשנו ממנהלי בתי החולים דבר, מלבד לשמוע את עמדתם בנושא, בוודאי לא "הסכם שתיקה" עתידי במצב של אי ספיקה". עוד אמר אש כי "עמדתם של מנהלי בתי החולים נאמרה ותמשיך להיאמר בצורה חופשית, כפי שנעשה עד כה בכל דיון".