בנט קרא לבכירת משרד הבריאות "שקרנית": "מעבירה נתונים שגויים"

שר הביטחון הפנה אצבע מאשימה כלפי פרופ' סיגל סדצקי, שענתה שלא תסבול אלימות מילולית מעין זו. אחד המשתתפים בשיחה: "לא זוכר עימות כה מכוער" • ניתוח הנתונים מראה: בלימה בקצב ההדבקה

זמן צפייה: 00:55

עימות קשה ניצת בין שר הביטחון נפתלי בנט לראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, לאחר שבנט כינה אותה "שקרנית" וטען כי הנתונים שהיא מעבירה לנתניהו הם שגויים. סצדקי ניסתה להגן על עצמה ואמרה שהיא עובדת ציבור, ולא תסבול אלימות מילולית מעין זו.

נתניהו ניסה להרגיע את הצדדים, ואחד המשתתפים בשיחה אמר כי הוא "לא זוכר עימות כל כך מכוער".

עוד בחדשות 13:

בנט: אם האחריות לא תעבור למערכת הביטחון לא נוכל לחזור לשגרה

התנועה אל ומבני ברק תוגבל; קשישים ומשפחות יקבלו מענק לפסח

בנט: "אנחנו במלחמת קורונה הראשונה – לא תמיד הכול מסודר"

שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית
שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0104202005' autoplay='0' credit='' desc='ניתוח הנתונים הפנימיים מראה: בלימה בקצב ההדבקות' kid='1_ey7jaj8b' duration='91'']

בתוך כך, לפי נתונים פנימיים בתוך משרד הבריאות – פילוח הארץ לפי יישובים מראה עצירה של קצב ההדבקה. ניתן לאתר בלימה באזורים נרחבים בארץ. הבעיה היא בציבור הערבי שבו אין מספיק בדיקות והסברה, וכi בקרב הציבור החרדי' שם יש חשש מהתפרצות.

עם זאת, יש מחסור מסתמן באמצעים לביצוע בדיקות – החומרים הכימיים הנדרשים לתהליך. הם הולכים ואוזלים' וגורמים המעורים בסוגיה אומרים שזה עניין של זמן קצר עד שיאזלו לגמרי, ולכן כבר מפחיתים את הכמות. ישנה הוראה לנסות להשיג חומרים נוספים.

ייצור מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה | צילום: מיכאל וינרסקי

מוקדם יותר היום, קרא בנט במהלך מסיבת עיתונאים בקריה להעביר את הטיפול במשבר הקורונה למערכת הביטחון. "משרד הבריאות לא מומחים בניהול משבר", אמר. "לנהל מערך בדיקות של עשרות אלפי בדיקות ביום זה לא דבר שהם יוכלו לעשות. אם הובלת המשבר לא תעבור לאלתר למערכת הביטחון לא נוכל לחזור לשגרה. הייתי רך עד עכשיו, אבל זה בנפשנו". עוד הוסיף: "אנחנו במלחמת הקורונה הראשונה. זה מאיים על פרנסת ובריאות אזרחי ישראל. בסדר הזה".

"יש לנו הרבה ערפל על מה שקורה אצל המגזר החרדי", אמר בנט. "ברגע שהמידע הגיע אליהם הם נוהגים באחריות. כולנו ביחד במערכה. אני עדיין רואה אור בקצה מנהרת הקורונה. המשימה היא להציל כלכלת ישראל תוך כדי מלחמה בקורונה".

בנט מתח ביקורת על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאכסן את המגיעים מחו"ל במלונות. "היום קראתי בתקשורת שראש הממשלה קיבל החלטה שכל ה-4,000 יילכו למלוניות. זה יהפוך למדגרת קורונה", אמר. "אנחנו לוקחים את הנחיית ראש הממשלה ונציג היום או מחר לאישור. בינתיים הנוחתים מניו יורק נשלחים למלוניות. מי שמניו יורק יישלח למלונית מעבר והשאר בינתיים לבידוד ביתי".