בנט: "אנחנו במלחמת קורונה הראשונה – לא תמיד הכול מסודר"

בריאיון לחדשות 13 התייחס שר הביטחון לעבודה המשותפת עם רה"מ במסגרת המאבק בנגיף: "שנינו פועלים רק למען המטרה – לפעמים יש השקפות שונות". עוד הוסיף: "לא כל עמדה שלי מתקבלת"

זמן צפייה: 08:59

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (רביעי)בריאיון לחדשות 13 לעבודה המשותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה. "אנחנו במלחמת קורונה הראשונה, ובמלחמה לא הכול תמיד מסודר. גם ראש הממשלה וגם אני פועלים רק למען המטרה, ולפעמים יש השקפות שונות - וזה בסדר גמור. נתגבר על זה".

בנט התייחס לכך שלא הוכרז על מצב חירום במשק, ואמר: "יש פה עמדות שונות. רה"מ קיבל החלטות נכונות לפני חודשיים, ולא כל עמדה שלי מתקבלת. בכל תחום המלוניות והבדיקות – העמדה שלי התקבלה. המשימה הגדולה ביותר כרגע – שיקום כלכלת ישראל והחזרת אנשים לפרנסתם".

שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית
שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

"המגפה היא משימה לוגיסטית ענקית, בלתי נתפסת בהיקפה", הצהיר שר הביטחון. "הפעולות שאנו נדרשים לעשות כדי לשחרר את הכלכלה הישראלית אחרי פסח, מבלי לאבד שליטה על המגפה, הן ענקיות – רכש, יצירת מתחמי היבדק וסע, השמשת עשרות מעבדות".

לדבריו, "ליבת המערכה היא ביצירת מערך עצום של בדיקות. זה מערך שהיום לא קיים, ובכלים הנוכחיים זה לא הולך. בדיקות הולכות לאיבוד, זמן ההמתנה 5-6 ימים. צה"ל ומערכת הביטחון נרתמו כל כולם למערך. אני בקשר עם עשרות יזמים, מדענים וארגונים ממשלתיים ופרטיים. אנחנו במלחמה, חייבים להציל את הכלכלה ואשתמש בכל כלי שאני יכול כדי לנצח במלחמה".

בהתייחס למגעים להקמת הממשלה אמר שר הביטחון: "אני לא יודע מה יהיה הרכב הממשלה ואופיה, ואני לא יודע מה מיועד לנו. הכדור אצל ראש הממשלה. כשיגיע תורנו נשאל שאלות".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום קרא בנט במהלך מסיבת עיתונאים בקריה להעביר את הטיפול במשבר הקורונה למערכת הביטחון. "משרד הבריאות לא מומחים בניהול משבר", אמר. "לנהל מערך בדיקות של עשרות אלפי בדיקות ביום זה לא דבר שהם יוכלו לעשות. אם הובלת המשבר לא תעבור לאלתר למערכת הביטחון לא נוכל לחזור לשגרה. הייתי רך עד עכשיו, אבל זה בנפשנו". עוד הוסיף: "אנחנו במלחמת הקורונה הראשונה. זה מאיים על פרנסת ובריאות אזרחי ישראל. בסדר הזה".

"יש לנו הרבה ערפל על מה שקורה אצל המגזר החרדי", אמר בנט. "ברגע שהמידע הגיע אליהם הם נוהגים באחריות. כולנו ביחד במערכה. אני עדיין רואה אור בקצה מנהרת הקורונה. המשימה היא להציל כלכלת ישראל תוך כדי מלחמה בקורונה".

בנט מתח ביקורת על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאכסן את המגיעים מחו"ל במלונות. "היום קראתי בתקשורת שראש הממשלה קיבל החלטה שכל ה-4,000 יילכו למלוניות. זה יהפוך למדגרת קורונה", אמר. "אנחנו לוקחים את הנחיית ראש הממשלה ונציג היום או מחר לאישור. בינתיים הנוחתים מניו יורק נשלחים למלוניות. מי שמניו יורק יישלח למלונית מעבר והשאר בינתיים לבידוד ביתי".