בנט: אם האחריות לא תעבור למערכת הביטחון לא נוכל לחזור לשגרה

שר הביטחון אמר במסיבת עיתונאים בקריה כי משרד הבריאות "לא מומחים בלנהל משבר", וכי יש להעביר את הובלת המשבר לסמכותו. "אנחנו במלחמה. זה מאיים על פרנסת ובריאות אזרחי ישראל. בסדר הזה"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

שר הביטחון נפתלי בנט קרא היום (רביעי) במהלך מסיבת עיתונאים בקריה להעביר את הטיפול במשבר הקורונה למערכת הביטחון. "משרד הבריאות לא מומחים בניהול משבר", אמר. "לנהל מערך בדיקות של עשרות אלפי בדיקות ביום זה לא דבר שהם יוכלו לעשות. אם הובלת המשבר לא תעבור לאלתר למערכת הביטחון לא נוכל לחזור לשגרה. הייתי רך עד עכשיו, אבל זה בנפשנו". עוד הוסיף: "אנחנו במלחמת הקורונה הראשונה. זה מאיים על פרנסת ובריאות אזרחי ישראל. בסדר הזה".

"יש לנו הרבה ערפל על מה שקורה אצל המגזר החרדי", אמר בנט. "ברגע שהמידע הגיע אליהם הם נוהגים באחריות. כולנו ביחד במערכה. אני עדיין רואה אור בקצה מנהרת הקורונה. המשימה היא להציל כלכלת ישראל תוך כדי מלחמה בקורונה".

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

בנט מתח ביקורת על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאכסן את המגיעים מחו"ל במלונות. "היום קראתי בתקשורת שראש הממשלה קיבל החלטה שכל ה-4,000 יילכו למלוניות. זה יהפוך למדגרת קורונה", אמר. "אנחנו לוקחים את הנחיית ראש הממשלה ונציג היום או מחר לאישור. בינתיים הנוחתים מניו יורק נשלחים למלוניות. מי שמניו יורק יישלח למלונית מעבר והשאר בינתיים לבידוד ביתי".

בתגובה לטענה לפיה בנט שמע על העברת המגיעים מחו"ל למלונות באמצעי התקשורת, לשכת ראש הממשלה מסרה: "לשכת השר אישרה קבלה עוד לפני פרסום כלשהו".

מוקדם יותר אמר בכיר במשרד הבריאות לחדשות 13 כי "עד סוף השבוע יהיו בבני ברק יותר מ-1,000 חולים. חייבים להוציא אותם למתקן חיצוני – עכשיו. אם זה לא יקרה, נהפוך לאיטליה – זו אזעקת אמת".

בד בבד, התייחס לנושא השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ואמר כי "המצב לפיו החולים וחייבי הבידוד, שאין בביתם תנאי בידוד, עדיין רשאים להישאר בביתם - הוא הגורם להמשך הפצת הנגיף והוא הדחוף ביותר לטיפול".

"אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחויבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות", הוסיף ארדן. "יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר".

מאות חברי ''הפלג הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

ממשרד הבריאות נמסר כי "בניגוד לפרסום בעיתון הפלס, לא אושרה לאף קבוצת אוכלוסיה מכל דת שהיא, תפילה בהתקהלות ציבורית כלשהיא. בקשות שונות שהוגשו מצד מגזרים שונים נדחו בידי הממשלה ולא אושרו, בשל סכנה לבריאות הציבור ובהתאם להוראות גורמי המקצוע והרפואה במשרד הבריאות ופיקוד העורף. הפרסום השגוי על כך באתר פיקוד העורף, הוסר ותוקן מיידית".