דוח: בשל העלייה בתחלואה - תיפגע איכות הטיפול בבתי החולים

צוות המומחים של גמזו בחן את מצב בתיה"ח וקבע כי צפויה פגיעה גם במאושפזים שאינם נשאי קורונה, בעיקר עקב המחסור בצוותים. עוד עלה כי העומס במוסדות לא מתחלק באופן שווה וניכר במיוחד בצפון

זמן צפייה: 05:02

צוות המומחים שמינה ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו הגיש היום (חמישי) לפרויקטור דוח הבוחן את מצב בתי החולים בארץ. מהמסמך עולה כי עם מגמת העלייה בתחלואה ובאשפוז בשבועות האחרונים, ובהיעדר צפי להתמתנות המגמה, צפויה בחלק מבתי החולים פגיעה באיכות הטיפול הן בחולי קורונה והן שאינם חולי קורונה - בעיקר בשל המחסור בצוותים. רמת הטיפול הניתנת כעת לכלל החולים היא ראויה, קובע הדוח, אך תיפגע בעתיד אם העומס יגבר בהינתן המשאבים הקיימים.

עוד עולה מהדוח כי העומס הנוכחי בבתי החולים אינו שוויוני. קיים עומס ניכר בצפון הארץ, ועומס ניתן להכלה בשאר המרכזים הרפואיים. בנוסף נקבע כי קיימת מגמת עלייה בבידוד ובתחלואה בקרב הצוותים המטפלים, שתורמת אף היא לעומס על הצוותים העובדים. צוות ה"ברומטר" מזהיר מפני החמרה עתידית בהיבט זה אם יוטל סגר שיחול על מערכת החינוך.

עוד בחדשות 13:

ההנחיות הן לכולם – חוץ ממני: הפוליטיקאים שמצפצפים על ההגבלות

מסתמן: קבינט הקורונה יתבקש לאשר כבר היום סגר בתקופת החגים

הזינוק בתחלואה נמשך: 3,951 נדבקים חדשים בקורונה ביממה

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

הצוות ציין כי הקושי העיקרי שאליו נחשף הוא אכזבה של הצוותים הרפואיים, בשל התחושה כי לא נעשים מאמצים בדרגים במנהליים למתן את העלייה במספר הנדבקים והחולים המעמיסים על המערכת הרפואית בבתי החולים ובקהילה.

עוד ציינו חברי הצוות כי המחסור העיקרי המורגש במוסדות הרפואיים הוא בצוותים מיומנים ומוכשרים בטיפול נמרץ ובטיפול במונשמים. בנוסף, נדרש גיוס כוח אדם גם למחלקות שאינן מטפלות בחולי קורונה בשל הסטת הצוותים הקיימים למחלקות הקורונה.

בנוסף, נקבע כי יש צורך בהזרמת תקציבים לשטח - לטובת גיוס צוותים, הכשרה, רכישת ציוד, פתיחת מחלקות נוספות ועבודות תשתית הנלוות לכך.

יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה
יולי אלדשטיין במחלקת הקורונה | צילום: חדשות 13

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול נרשם שיא שלילי נוסף של נדבקים בקורונה, כאשר 3,951 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף. זאת, לאחר ש-9% מ-44,969 הבדיקות שנעשו יצאו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-143,049. עוד עולה מנתוני המשרד כי בישראל ישנם 32,217 נשאים פעילים. 487 חולים במצב קשה, מהם 137 מונשמים. מניין המתים מהנגיף עומד על 1,055.