הזינוק בתחלואה נמשך: 3,951 נדבקים חדשים בקורונה ביממה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול שוב נרשם שיא שלילי של נדבקים, לאחר ש-9% מ-44,969 הבדיקות יצאו חיוביות. 487 חולים במצב קשה, מהם 137 מונשמים. מניין המתים עומד על 1,055

זמן צפייה: 05:02

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול נרשם שיא שלילי נוסף של נדבקים בקורונה, כאשר 3,951 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף. זאת, לאחר ש-9% מ-44,969 הבדיקות שנעשו יצאו חיוביות.

בכך, עלה מניין הנדבקים מפררוץ המגפה ל-143,049. עוד עולה מנתוני המשרד כי בישראל ישנם 32,217 נשאים פעילים. 487 חולים במצב קשה, מהם 137 מונשמים. מניין המתים מהנגיף עומד על 1,055.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום דיון לילי: הממשלה אישרה תוספת תקציבית של 11 מיליארד שקל

נתניהו: זאת מערכת עקיפת החוק; גנץ: ביקורת לא לגיטימית

מענק לעסקים שלא יפטרו ודחייה במע"מ: תוכנית בנק ישראל להסגר

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

היום צפוי קבינט הקורונה להתכנס כדי לדון באפשרות של הטלת מגבלות נוספות, בהן סגר בחגים בכל רחבי הארץ ולא רק בערים האדומות. כמו כן, היום יקבל לידיו פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, דוח של צוות השטח שלו, שמסתובב בין בתי החולים וקבוע כמה חולים הם יכולים להכיל לפני שיגיעולאי תפוסה.

מבדיקה שערכנו אתמול, גילינו כי בתי החולים במרכז טרם הגיעו לאי ספיקה, אולם בירושלים ובצפון - המצב שונה. בשערי צדק, למשל, דיווחו כי הם יכולים לקבל רק עוד 5 חולי קורונה נוספים. בבית החולים רמב"ם נותרו מקומות לעוד עשרה חולים, ואילו בזיו דיווחו כי יכולים לקלוט פחות מחמישה.

מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין
מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין | צילום: Shutterstock

במשרד האוצר הביעו אתמול התנגדות לסגר מלא, והציעו עקרונות לפיהם עדיף לצמצמם את פעילות המסחר מאשר לאסור עליה לחלוטין. באוצר התריעו כי סגר נוסף יוביל למספר שנע בין 400 ל-800 אלף מובטלים נוספים - בעיקר בענפים שניזוקו בצורה הקשה ביותר עד כה בשל המצב.

"מקומות העבודה צריכים להישאר פתוחים", טענו גורמים באוצר. "אנחנו לא רוצים לראות איסור פעילות אלא צמצום בכל הקשור במסחר. במקרה של איסור", הוסיפו, "נראה התפוררות של אמון הציבור. המשק עוד ילקק את הפצעים בשנים הקרובות".