ההנחיות הן לכולם - חוץ ממני: הפוליטיקאים שמצפצפים על ההגבלות

רה"מ שאירח את בנו בחג, השרה שחנכה מחלף חדש בנוכחות עשרות מוזמנים, סגן השר שחגג בחתונה המונית ועוד - למרות שהם אלה שקבעו את החוקים, בזה אחר זו נתפסו חברי הכנסת והשרים מפירים אותם

זמן צפייה: 04:46

סגן השר מאיר פרוש תועד השבוע רוקד בחתונה של חסידות ויז'ניץ, שהתקיימה בצפיפות רבה בתוך אולם סגור, כאשר רבים מהם כלל לא עטו מסכות. "הייתי שם רק כמה דקות", אמר פרוש בתגובה, אבל, נשאלת השאלה - מה עם דוגמה אישית? מה עם אמינות ואחריות?

הבעיה היא, שפרוש לא לבד. נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח בביתו את בתו בליל הסדר בניגוד להנחיות - והתנצל. לעומתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם בנו הגיע אליו בערב החג בניגוד להנחיות טען שאבנר גר קרוב אליו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום דיון לילי: הממשלה אישרה תוספת תקציבית של 11 מיליארד שקל

נתניהו: זאת מערכת עקיפת החוק; גנץ: ביקורת לא לגיטימית

מענק לעסקים שלא יפטרו ודחייה במע"מ: תוכנית בנק ישראל להסגר

בנימין ואבנר נתניהו
בנימין ואבנר נתניהו | צילום: חדשות 13

והיו עוד: אביגדור ליברמן חגג את ליל הסדר עם בנו ומשפחתו שאינם גרים איתו, השר יואב גלנט אירח בשביעי של פסח את בתו, ושר הבריאות יולי אדלשטיין עשה מסיבה עם עשרות אורחים לרעייתו שעות אחדות לפני שההגבלות נכנסו לתוקף.

השרה מירי רגב חנכה מחלף עם עשרות מוזמנים בניגוד להנחיות הממשלה שהיא חברה בה, וכמוה - גם השר יעקב ליצמן, שעל פי העדויות התפלל בביתו של חסיד גור ולא בשטח פתוח, גם זאת - בניגוד להנחיות. והיה גם הפטור מבידוד שהעניק המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו למיליארדר טדי שגיא.

לפעמים זו הפרה בוטה, לפעמים זה על הקצה, לעתים זה בסדר מבחינה חוקית - אבל לא ברוח ההנחיות שבעוד רגע ייכנסו לתוקף ויונחתו על הציבור. כך או כך, כל הסיפורים הללו מהווים הפרת אמון עמוקה. מי שראה את המנהיגים מכופפים את הכללים, מצפצפים על ההנחיות ומתחמקים מהחוקים מבין את המסר: לשקר, לבלף ולרמות זה בסדר. ההנחיות הן לכולם - חוץ ממני.