מסתמן: קבינט הקורונה יתבקש לאשר כבר היום סגר בתקופת החגים

בצל העלייה הנמשכת בנתוני התחלואה, משרד הבריאות צפוי לבקש מהשרים להחליט על סגר כללי בישראל מערב ראש השנה ועד סוף חג סוכות. גורם המעורב בדיונים: "אין ברירה אלא לקבל מייד החלטות קשות"

זמן צפייה: 01:01

משרד הבריאות צפוי לבקש משרי קבינט הקורונה להחליט כבר היום (חמישי) על סגר כללי בישראל, מערב ראש השנה ועד סוף חג סוכות. זאת ברקע העלייה הנמשכת בנתוני התחלואה, ולקראת ההתכנסות הצפויה של קבינט הקורונה היום.

גורם המעורב בדיונים הודיע כי "אין ברירה אלא לקבל מייד החלטות קשות, במסגרת תוכנית 'ריסון מהודק'. מקווים שהשרים יעמדו בלחץ ויעשו את הדבר הנכון". לפי המתווה המוצע, מגבלת תנועה של 500 מטרים תחול בכל הארץ - גם על הארוחות בערבי החג, למעט בני משפחה גרעינית. תפילות, ככל הנראה, יוחרגו במתווה מצומצם מאוד.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס להגבלות הצפויות בעקבות הזינוק בכמות הנדבקים, והצהיר כי הוא "מתקשה לראות באילו צעדים ניתן לנקוט כדי להימנע מסגר כללי". את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלצ.

עוד בחדשות 13:

הזינוק בתחלואה נמשך: 3,904 נדבקים חדשים בקורונה ביממה

בתום דיון לילי: הממשלה אישרה תוספת תקציבית של 11 מיליארד שקל

מענק לעסקים שלא יפטרו ודחייה במע"מ: תוכנית בנק ישראל להסגר

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

הדברים מגיעים לאחר שגם הבוקר נרשם שיא במספר הנדבקים בקורונה בישראל - עם 3,904 ישראלים שאובחנו אתמול חיוביים לנגיף. זאת, לאחר ש-9% מ-44,717 הבדיקות שנעשו יצאו חיוביות.

בכך, עלה מניין הנדבקים מפררוץ המגפה ל-142,582. עוד עולה מנתוני המשרד כי בישראל ישנם 31,769 נשאים פעילים. 474 חולים במצב קשה, מהם 133 מונשמים. מניין המתים מהנגיף עומד על 1,054.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בהמשך היום, כאמור,  צפוי קבינט הקורונה להתכנס כדי לדון באפשרות של הטלת מגבלות נוספות, בהן סגר בחגים בכל רחבי הארץ ולא רק בערים האדומות. כמו כן, היום יקבל לידיו פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, דוח של צוות השטח שלו, שמסתובב בין בתי החולים וקבוע כמה חולים הם יכולים להכיל לפני שיגיעו לאי תפוסה.

בתוך כך, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ' פהד חכים התייחס לעומס על בתי החולים בצפון: "המספרים הנוכחיים מראים בוודאות כי דרך ההתמודדות הנוכחית עם הנגיף פשוט אינה עובדת. כל המדינה כעת אדומה ואין מנוס אלא לנקוט בצעדים רוחביים יותר לאורך כל המדינה על מנת שנוכל לבלום את הנגיף, במיוחד בתקופת החגים המתקרבת. אנחנו עומדים בפני קריסה, ואני לא נוהג להשתמש במילה הזו בקלות".