פרשת גרוטו: "ייתכן שנוצרה תרבות של עקיפת המנגנונים"

בריאיון לחדשות 13 התייחס מנכ"ל משרד הבריאות היוצא לפרסום כי המשנה למנכ"ל אישר פטור מחובת בידוד למיליארדר טדי שגיא: "ייתכן שנצטרך להסיק מסקנות". עוד הדגיש: "אני לא בא לחסל חשבונות"

זמן צפייה: 08:33

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב התייחס היום (חמישי) לפרסום בחדשות 12, לפיו המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו אישר פטור מחובת בידוד למיליארדר טדי שגיא, והצהיר: "אני רוצה לקבל את ההתייחסות שלו לדברים שנאמרו, נראה מה התשובות וייתכן שיהיה צריך להסיק מסקנות. נצטרך לברר אם נוצרה פה תרבות שבה אנשים פנו וקיבלו מענים פרטניים שלא דרך המנגנונים. המנגנון צריך להיות שאנחנו כמשרד בריאות נותנים מענה באופן שוויוני ועל פי כללים וקריטריונים כמה שיותר אחידים לכלל האוכלוסיה".

"לאיתמר יש את הזכויות שלו, ואין כוונה לגרוע מהן", הוסיף בר סימן טוב. "יש לו את הזכות להליך שבו הוא ייתן את התייחסותו באופן מלא וענייני בפורום הרלוונטי. אני לא רוצה לדבר על מצבו הרפואי של טדי שגיא, אני לא מכיר אותו. יש חשיבות גם למהות וגם לדרך. יכול להיות שלא נפלו פגמים לא כאן ולא שם, ויכול להיות שנפלו פגמים רק במהות או גם בדרך. בשביל זה יהיה תהליך בירור, הוא צריך להיעשות בנפש חפצה וקשב מלא לכל הטענות ואני בטוח שכך יהיה".

עוד בחדשות 13:

נתניהו על קריאת הליכוד לעצור את רביב דרוקר: "ניסוח לא מוצלח"

נתניהו: "אם העלייה בתחלואה תימשך – נחזיר את ההגבלות"

רה"מ החליט: יוטלו הגבלות במוקדי תחלואה – אכיפת ההנחיות תוגבר

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות
פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות | צילום: החדשות 13

לשאלה אם שגיא פנה אליו בטרם פנה לגרוטו, השיב בר סימן טוב: "אני לא רוצה להתייחס לזה, אני יכול להגיד שאני מקבל עשרות ומאות פניות - את כולן אני מעביר הלאה לצוות שלי. הרבה מהם אנשים מוכרים ולפעמים זה יוצר אי נעימות, אבל אני מעביר את זה לטיפול במנגנון שצריך לטפל בזה ובזה נגמר העניין".

"אני לא תזמנתי את האירוע", הדגיש המנכ"ל, "הדבר האחרון שרציתי זה שריאיונות הפרידה שלי יעסקו לא בסיכום הקריירה שלי אלא באירוע נקודתי ואנקדוטלי. אני לא בא לחסל חשבונות עם אף אחד. אני אהיה מנכ"ל עד הרגע האחרון".

משה בר סימן טוב, בר סימן טוב, משרד הבריאות, מנכל משרד הבריאות, מנכ''ל משרד הבריאות
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב

אתמול, כאמור, פורסם כי הטייקון טדי שגיא השתתף ב"מסיבת הזיקוקים" של משפחת טולדנו, שנערכה במגדל היוקרה בתל אביב - זאת, למרות שחזר מקפריסין זמן קצר קודם לכן. בהמשך נטען כי שגיא לא שהה בבידוד כנדרש - באישורו של גרוטו. הדבר עורר ביקורת רבה במשרד הבריאות ובציבור.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, התייחס לפרשה בריאיון לחדשות 13: "לכל אדם, בטח לגרוטו שהוא איש עתיר זכויות, מגיע הליך בירור הוגן ומקיף. אף אחד מאיתנו לא יודע את העובדות, ונראה שהתמונה קצת יותר מורכבת ממה שהוצג בהתחלה - ולכן ראוי שניתן לתהליך הבירור להיות מושלם". עוד הוסיף: "על פי הדיווח, אותו מילארדר הוא מקבוצת המחלימים שיש לגביה נהלים שונים. ייתכן שגרוטו טעה בשיקול הדעת, אבל המקום לברר את זה הוא בתהליך מקצועי שמנוהל ע"י גורם שאינו תלוי בעניין. לא ראוי שמנכ"ל המשרד, שהוא קשור בעניין, ינהל את תהליך הבירור".

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות
פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות | צילום: החדשות 13

כזכור, המסיבה שבה השתתף שגיא אצל משפחת חברתו של עומר אדם, עלתה לכותרות כבר בתחילת החודש. זאת, בשל רעש חריג שעלה מהמקום, וכן הפעלת זיקוקים. המסיבה הופסקה ובעלי המקום זומן לחקירה במשטרה. במסיבה נכחו, בין היתר, עומר אדם, ליאור נרקיס ושלישיית מה קשור.