רה"מ החליט: יוטלו הגבלות במוקדי תחלואה - אכיפת ההנחיות תוגבר

בדיון עם שרים בכירים על העלייה במניין הנדבקים, הוחלט שלא להחריף את ההגבלות אלא להרחיב את ההסברה ולנסח תוכנית למיגור המגפה בקרב עובדים זרים. בשבוע הבא יתקיים דיון נוסף

זמן צפייה: 02:45

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) דיון בנוכחות שרים בכירים, זאת בשל העלייה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל בימים האחרונים. נתניהו והשרים, ככל הנראה, יודיעו בהמשך כי בשלב זה לא תהיה החרפה בהגבלות, אולם האכיפה תהודק וההסברה תורחב. בתחילת השבוע הבא תתקיים הערכת מצב נוספת.

ייתכן כי בתום הדיון, שנערך בנוכחות שר הביטחון, שר האוצר, שר הבריאות, שר הפנים, השר לביטחון פנים ושר החינוך, תנוסח תוכנית למיגור המגפה בקרב עובדים זרים, וכן יוגדרו "אזורים אדומים" חדשים לפי מדדי התחלואה. במקומות אלה - בעיקר ביישובים בנגב ובחלקים מדרום תל אביב, ישונו ההקלות.

שר האוצר ישראל כץ אמר בדיון כי "אסור לסגור תחומים באופן גורף, אלא להגביר את ההסברה והאכיפה". לדבריו, "יש אינדיקציות חיוביות בקשר להתפתחויות הכלכליות במשק ואסור לפגוע בהן". במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ואמר לו לא להסתפק בקנסות, והוסיף: "ידוענים ואחרים שמפרים במפגיע את ההנחיות בהתכסויות רחבות צריכים לקבל זימון לחקירה פלילית על פגיעה בבריאות הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בר סימן טוב על פרשת גרוטו: ייתכן שנוצרה תרבות עקיפת המנגנון

פרשת הכדורגלנים והקטינות: "על בעלי מכבי ת"א להשעות השחקנים"

גנץ בעקבות תחקיר "המקור": "תפקיד העיתונאים לבקר אותנו"

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

בתוך כך וברקע ההגברה באכיפה, ביממה החולפת חולקו 965 דוחות לאזרחים בגין אי עטיית מסכה - זינוק של פי 3 דוחות מהיממה הקודמת.

מוקדם יותר הבוקר עדכן המטה לביטחון לאומי כי עלה ל-300 מניין המתים מהנגיף. כמו כן, 22 בני אדם נוספים אובחנו אמש כחולי קורונה כך שכעת, 2,947 ישראלים הינם חולים פעילים, מתוכם 29 במצב קשה.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

כזכור, אתמול הודיעה ועדת המשנה למודיעין על הפסקת השימוש באיכוני טלפונים מטעם השב"כ למאבק בנגיף, וכן על הקפאת החוק שמתיר לארגון הביטחון לעקוב אחר נדבקים.

יו"ר הוועדה, צבי האוזר, מסר כי "המאבק בנגיף הוא ארוך וחריג אך גם הסתייעות ביכולות שירות הביטחון הכללי הינן חריגות ביותר. ראינו לנכון לקיים דיון פתוח בנושא מהותי זה שעיקרו איזון בין הזכות לפרטיות לזכות הבסיסית לחיים. ועדת המשנה לשירותים חשאיים ראתה לאורך כל הדיון שנמשך כשלושה חודשים את הצורך בבחינת חלופות אפקטיביות לשימוש בכלי השב"כ".