לשמור על הגב: מאילו כאבים צריך לחשוש ואיך אפשר להתגבר עליהם?

כאבי גב מתבטאים בדרכים שונות. בדרך כלל מסתפקים במשככי כאבים - אך לפעמים דרוש ניתוח. אך ההליך הזה, הוא התחנה האחרונה בטיפול בבעיה. "רוב האנשים מסתדרים עם פיזיותרפיה" • סטטוסקופ

זמן צפייה: 08:12

שמונה מתוך עשרה אנשים סובלים או יסבלו מכאבי גב. למועקה יש ביטויים שונים. היא יכולה להגיע ככאב, שריפה, דקירה, חדה או עמומה, בעוצמה חלשה או חזקה, בהדרגה או באופן פתאומי. בדרך כלל מסתפקים במשככי כאבים, אך לפעמים דרוש ניתוח. כיצד ניתן לדעת מתי צריך את ההליך שמפחיד רבים כל כך, ומתי אפשר להסתפק בפיזיותרפיה?

ההתרגשות והלחץ מניתוחים ומטיפולים רפואים דומים מובנים וטבעיים. כולנו מתוחים לפני הכניסה לחדר הניתוח, רובנו חוששים מהגרוע מכול וכשמדובר בניתוחי גב – החשש העיקרי הוא משיתוק. למרות שהידע, המיומנות והטכנולוגיה הפכו את הסיכון הזה למזערי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המסע לחיים: הישראלית הראשונה שעברה השתלת כבד בהיריון ילדה בן

"מהפכה": הטיפול החדשני בגידול ברשתית בעיני ילדים

נעלי הפלא: הפיתוח הישראלי שחוסך לתינוקות שבועות ארוכים בגבס

כאבי גב
כאבי גב | צילום: Shutterstock

למעשה, ניתוח הוא התחנה האחרונה בטיפול בבעיות גב וממש לא היחידה. "הרוב המוחלט של האנשים מסתדרים רק עם פיזיותרפיה", אמרה עירית סמילנסקי, פיזיותרפיסטית ספורט ואורתופדיה, בעלת מרכז לפיזיותרפיה. "המטרה העיקרית היא לתת מידע למטופל ולהגיד לו 'אתה צריך לנוע בניגוד לאינסטינקטים שלך'".

אז איך יודעים מתי אפשר להסתפק בפיזיותרפיה ומתי צריך לפנות מיד לרופא מומחה לעמוד השדרה? ד"ר צבי לידריש, מנהל יחידת עמוד השדרה בבית החולים איכילוב בתל אביב, הסביר כי ישנם כמה דגלים אדומים ברורים שדורשים פנייה למומחים, בהם "כאב נוירולוגי שמתחיל בגב והולך לגפה, ליד, לבטן, חום, או כאב שנמשך מעל חודש".