"כיף עצום": הישראלים שהרחיקו עד המדבר כדי לצפות במטר מטאורים

עשרות אלפים הדרימו השבוע כדי לצפות בכוכבים נופלים. מצוידים בטלסקופים ובחצובות רובוטיות, לאחר שעות של נסיעה, הם חזו בפלא המרהיב: "חצי עם ישראל מגיע לפה. האזור מלא באנשים - תענוג"

זמן צפייה: 09:22

עשרות אלפי ישראלים הדרימו השבוע למדבר כדי לצפות במטר המטאורים המרהיב. השנה, בשונה מהפעמים הקודמות, המטר התרחש בשיאו של חודש אוגוסט - כשהשמיים סגורים. האירוע משך אליו את ההמונים, שהצטיידו בטלסקופים ובחצובות רובוטיות, ונסעו שעות ארוכות רק כדי להפוך לאסטרונומים ללילה אחד.  

"לפני 11 שנים היו מגיעים לאירועים האלה החובבים הכבדים", סיפר נדב סילברט, מנהל מרכז הדרכה בטבע. "לאט לאט האהבה הזו, ההנאה מהעולם שסביבנו, חדרה וטפטפה לקהל הרחב - זה כיף עצום. חצי עם ישראל מגיע לפה. האזור מלא באנשים וזה תענוג גדול". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: "הסיפוח ירד כרגע מהשולחן – ישראל עשתה ויתור גדול"

גם הלילה: צה"ל תקף מטרות של חמאס בעזה בתגובה לבלוני התבערה

רה"מ בנאום לאחר ההסכם עם האמירויות: "פריצת דרך לשלום במזה"ת"

מטאורים
מטאורים | צילום: חדשות 13

והם לא באים רק להסתכל על כוכבים נופלים ולבקש משאלות - אלא גם לחפש אות מכוכב אחר. בחודש שעבר הודה הממשלה האמריקני לראשונה כי הוא חוקר באופן גלוי עב"מים שהגיעו לאזור. "כולם מחפשים חיים תבוניים", אמרה אחת מחובבות האסטרונומיה. "עד היום לא ראינו הוכחות לזה, אבל עם כמות הכוכבים והגלקסיות שיש לנו - אנחנו מאמינים שאיפשהו זה קיים".