בשיא עונת התיירות: שני חופים פופולריים בצפון נסגרו בשל זיהום

בהמלצת משרד הבריאות, הודיע משרד הפנים על סגירת החופים "גופרה" ו"לבנון" לרחצה. זאת, לאחר שבבדיקה שגרתית של רשות הכינרת, נמצא זיהום במי הים הסמוכים

זמן צפייה: 01:44

משרד הפנים הודיע היום (שלישי) כי חופי ים הכינרת "גופרה" ו"לבנון" אסורים לרחצה. זאת, לאור המלצת משרד הבריאות, שעלתה לאחר שבבדיקת דיגום מים שגרתית של רשות הכינרת נמצא כי קיים זיהום במי החופים.

על פי בדיקות הרשות, ככל הנראה לא מדובר בגלישת מי ביוב, אך בכדי לשמור על בריאות הציבור בשני החופים לא תתאפשר כניסת רוחצים למי הקטעים המוכרזים. הרשות תבצע בעת הסגירה בדיקות נוספות. "יש כאן בעיה, רשות המים חייבת לנהל את משק המים בצורה אחראית", טענה מאיה יעקובס, מנכ"לית עמותת "צלול", "זה לא רק עניין של שתייה וחקלאות זה גם עניין של איכות חיים ותיירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים על תקיפה נוספת בעיראק: "בסיס הופגז מצפון לבגדד"

התקשורת הבריטית נגד הארי ומייגן: חופשה יקרה ולא סביבתית

הוארך מעצר הישראלית החשודה ברוסיה בהברחת סמים: "עוברת סיוט"

מטיילים בכינרת ביום העצמאות
מטיילים בכינרת ביום העצמאות | צילום: יוני דותן - רשות הכינרת

מדוח "חוף נקי" לחודש אוגוסט של המשרד להגנת הסביבה שהתפרסם היום, עלה כי גם בכמה מחופי הים המצב עגום למדי. בין החופים המלוכלכים ביותר נמצאים בצת, ראש הנקרה, נהריה גבעת אולגה בחדרה, חוף נעורים וגם חולות פלמחים באשדוד. "עצוב לי לראות ככה את הים", ציינה סברין, תיירת מצרפת. אבל, ישנם גם חופים נקיים שזכו היום לציון לשבח, בהם חופי עכו, שבי ציון, ג'סר א-זרקא, תל אביב, אשקלון וניצנים. "המסר שלנו - פלסטיק חד פעמי לא צריך בכלל להגיע לים", טען רני עמיר, מהיחידה הארצית להגנת הסביבה הימית.

בד בבד, מרשות הטבע והגנים נמסר כי עומסי מטיילים נרשמו היום בשמורות הטבע נחל שניר ושפך דליות (המג'רסה). עקב כך, נמסר, כי מומלץ לא להגיע לשני המקומות בזמן הקרוב. לפני חג השבועות האחרון, הודיעה רשות הטבע והגנים על סגירה של ארבעה נחלים בדרום ומרכז רמת הגולן, בשל זיהום חמור שהתגלה בדגימות מים שנלקחו על ידי הרשות. ארבעת הנחלים שנסגרו היו יהודיה, אל על, הזאכי ובריכת המשושים.

נחל המשושים
נחל המשושים | צילום: חדשות 13

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נחלים ברמת הגולן נסגרו לכניסת מטיילים. רק לפני פחות משנה, בחודשי הקיץ, נסגרו נחלים בשל התפרצות מחלת ה"עכברת" שהתגלתה במים. החיידקים שהתגלו במים נגרמו על ידי כמות גבוה של צואת פרות שהצטברה בהם, בשל זרימת המים הנמוכה בנחלים באותה תקופה. התפרצות המחלה הביאה לצניחה בכמות המטיילים באזור ולפגיעה בהכנסה של בעלי העסקים.