רגע לפני שבועות: חמישה אתרים בגולן נסגרו בשל זיהום ושריפה

יממה לפני שמאות אלפי מטיילים יבקרו בצפון הודיעה רשות הטבע והגנים על סגירת נחלי יהודיה, אל על, הזאכי ובריכת המשושים עקב זיהום. גם נחל ג'ילבון ייסגר בעקבות שריפה שפרצה בתחומי השמורה

זמן צפייה: 02:35

רגע לפני חג השבועות הודיעה היום (חמישי) רשות הטבע והגנים על סגירה של ארבעה נחלים בדרום ומרכז רמת הגולן. זאת, בשל זיהום חמור שהתגלה בדגימות מים שנלקחו על ידי הרשות. כמו כן, נחל הג'ילבון, הנחשב לפופולרי מאוד בקרב מטיילים, נסגר גם כן לכניסת מבקרים בעקבות שריפה שפרצה בשמורה במהלך השבוע.

ארבעת הנחלים שנסגרו הם יהודיה, אל על, הזאכי ובריכת המשושים. עם זאת, הרשות צפויה לערוך דגימת מים חוזרת מחר, וייתכן כי לאחר הערכה מחודשת - היא תשנה את החלטותיה והמלצותיה בנושא. זאת, בשל מאות אלפי המטיילים הצפויים לפקוד את האזור בעקבות החג וסוף השבוע הארוך.

לכל האטרקציות בחג השבועות

נחל המשושים
נחל המשושים | צילום: חדשות 13

השריפה, שהובילה לסגירתה הזמנית של שמורת הטבע בנחל הג'ילבון, כילתה כ-10,000 דונמים של שטח חורש. על פי ההערכות, הנחל יישאר סגור למטיילים על אף הפופולריות שלו. למרות זאת, רשות הטבע והגנים ממליצה לציבור המטיילים להתעדכן לפני ההגעה לשטח הנחל.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נחלים ברמת הגולן נסגרים לכניסת מטיילים. רק לפני פחות משנה, בחודשי הקיץ, נסגרו נחלים בשל התפרצות מחלת ה"עכברת" שהתגלתה במים. החיידקים שהתגלו במים נגרמו על ידי כמות גבוה של צואת פרות שהצטברה בהם, בשל זרימת המים הנמוכה בנחלים באותה תקופה. התפרצות המחלה הביאה לצניחה בכמות המטיילים באזור ולפגיעה בהכנסה של בעלי העסקים.

שלט אזהרה של רשות הטבע והגנים על רקע החשש להתפרצות העכברת -ארכיון
שלט אזהרה של רשות הטבע והגנים על רקע החשש להתפרצות העכברת | צילום: חדשות 13