דיווחים על תקיפה בעיראק: "פיצוץ במחסן תחמושת מצפון לבגדד"

בחלק מכלי התקשורת המקומיים דווח כי מזל"ט תקף אתר השייך למליציה שיעית הנתמכת בידי איראן, סמוך לבסיס חיל האוויר, וכי אירע פיצוץ במקום. עפ"י חלק מהדיווחים - ישנם הרוגים ופצועים באירוע

זמן צפייה: 03:12

כלי תקשורת בעיראק דיווחו הערב (שלישי) כי פיצוץ אירע במחסן תחמושת צבאית, השייך למיליציית "הגיוס העממי" הנתמכת על ידי איראן. על פי דיווח לא רשמי, ייתכן כי הפיצוצים אירעו כתוצאה מתקיפה של מזל"טים במקום, ודיווח אחר טוען כי מדובר בירי ארטילרי.

גורמים מסרו לרשת "אל-עראביה" כי ישנם הרוגים ופצועים מקרב חברי "הגיוס העממי". אולם, בביקורו במקום, שר ההגנה העיראקי, נג'אח א-שמרי, מסר כי לא היו הרוגים באירוע וכן כי טרם ניתן לקבוע מה גרם לפיצוץ. בסוכנות הידיעות העיראקית דיווחו כי הרשויות מנסות להשתלט על שריפה שפרצה במקום כתוצאה מהפיצוץ.

במהלך ביקורו באוקראינה, התייחס אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפות בעיראק המיוחסות לישראל, ואמר כי "אנו פועלים בשיטתיות למנוע מאיראן להתבסס בסוריה. אמרתי שלאיראן אין חסינות בשום מקום ואני מתכוון לזה. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם ונייצר בסיסים לשיגור טילים ונשלוח נגדכם חוליות טרור' - מבחינתי אין לה שום חסינות. אנו פועלים נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה - לא הגבלתי את עצמי".

עוד בחדשות 13:

איראן ממשיכה לשתוק מול "תקיפות מסתוריות" בעיראק • פרשנות

דיווחים בעיראק: מחסן תחמושת התפוצץ בדרום מערב בגדד

"ישראל תתקוף בקרוב מטרות איראניות נוספות בעיראק"

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190820-2024' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיצוץ בבסיס הצבאי בעיראק' kid='1_4053xedf' duration='19'']

בשבוע שעבר נהרג אדם אחד ו-29 נפצעו מפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בבסיס צבאי בדרום מערב בגדד השייך למיליצה עיראקית-שיעית הנתמכת על ידי איראן - כך מסרו הרשויות. גורם מסר ל"רויטרס" כי במחסן היו רקטות לטווח קצר.

השריפה גרמה לשיגור כמה מהרקטות, שפגעו בשכונות הסמוכות ופצעו בעיקר ילדים. מקור במשטרה המקומית מסר כי השריפה נגרמה ככל הנראה מרשלנות באחסון הרקטות. בתחילה דווח כי פצמ"רים גרמו לשריפה, אך כאמור הרשויות שללו את הדיווחים.

לפני מספר שבועות דיווח העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שמספר ימים קודם לכן דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.

פיצוץ במחסן נשק בבגדד
פיצוץ במחסן נשק בבגדד

לפי אותו דיווח, האיראנים הקימו בעיראק בסיסים לשיגור טילים ארוכי טווח לישראל מדגם "דו אל-פקאר", ומשם תכננו להעבירם לסוריה ואף לרשות חזבאללה בלבנון. לדברי הגורמים הביטחוניים, מהנתונים של אמ"ן עולה כי ההפצצות של חיל האוויר בסוריה, שבוצעו במהלך שנת 2018 נגד אתרים של חזבאללה ושל איראן, הצליחו לשבש את התוכנית האיראנית ליצירת מעבר יבשתי להעברת תחמושת מאיראן דרך עיראק וסוריה - ועד לנמלים ערביים בים התיכון.

הגורמים הוסיפו כי ההפצצות של חיל האוויר אשתקד בוצעו לרוב באזור נמל התעופה הבין-לאומי של דמשק, ולפיכך המשטר הסורי פנה לטהראן בבקשה שתצא מכל האתרים והבסיסים הסמוכים למקום, על מנת למנוע שיבוש של פעילות חברות תעופה אזרחיות שטסות לסוריה וממנה. מסיבה זו, העבירו האיראנים את פעילותם אל שדה התעופה הצבאי 4-T ובהמשך נסוגו לבסיסים אחרים בעיראק - לאחר שבכל היעדים תקף חיל האוויר הישראלי, כך לפי הדיווח.