אנגלמן הביע ספק אם ביקורת המדינה צריכה לחול ביהודה ושומרון

המבקר ממשיך לקבל החלטות שנויות במחלוקת. בין היתר, דחה פרסום דוח שלא אהב בנוגע לתפקוד המנהל האזרחי בשטחים ואף גרם לכך שדוח על "מחיר למשתכן" יפורסם רק לאחר הבחירות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: ערוץ כנסת

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ממשיך לאחרונה לקבל החלטות שנויות במחלוקת. בין היתר, דחה אנגלמן דוח טעון שהוכן למנהל האזרחי בשטחים בנוגע ליחס קציני המטה שלו לפלסטינים. אנגלמן לא אהב את טיוטת הדוח, שהיה אמור להיות מוגשת לנתניהו בעוד כמה שבועות, ואף אמר כי אינו בטוח שביקורת המדינה צריכה לחול בשטחים. כידוע, גם השר סמוטריץ', שנחשב לפטרון מינוי אנגלמן, מחזיק בדעה זו. גורם שראה את השינויים בדוח אמר כי אינו מזהה אותו.

דוח נוסף שהמבקר החליט לדחות את הגשתו הוא זה שהכינו במשרד על "מחיר למשתכן", תוכנית הדגל של השר כחלון, והוא יפורסם רק לאחר הבחירות.

ממשרד המבקר נמסר בתגובה: "כל טיוטת דוח מועברת למבקר לפני הפצתה למבוקרים. במסגרת זו מבקר המדינה מעיר את הערותיו השונות, לרבות בדבר צורך בהשלמת מידע".

לעוד כתבות בנושא:

סערת מינויי המבקר: העבר הבעייתי של יו"ר ועדת ההיתרים החדשה

לאחר התפטרות ועדת ההיתרים: המבקר מקיף עצמו במקורבי ימין

העימות במשרד המבקר: אנגלמן מאשים את ועדת ההיתרים בהדלפות

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה
מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה | צילום: החדשות 13

כזכור, לפני כשבועיים הודיע אנגלמן כי ירחיב ויגוון את הרכב ועדת ההיתרים, כך שיכלול שמונה חברים במקום שלושה, בהם שתי שופטות בדימוס שיכהנו במשותף כיושבות ראש הוועדה ושלושה מנכ"לים לשעבר, בכירים במשק המומחים במדיניות ציבורית.

זאת, לאחר העימות בין חברי הוועדה למבקר הנכנס שפורסם לראשונה בחדשות 13, שנבע מחוסר הסכמה חריף בנוגע לכספים שקיבל רה"מ נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי - והסתיים בהתפטרותם של הראשונים. בהמשך, בעקבות פרסומים אודות השופטת שרה פריש, הסירה זו את מועמדותה לתפקיד יו"ר ועדת ההיתרים.

שרה פריש
שרה פריש | צילום: חדשות 13

יום קודם לכן, נחשף בחדשות 13 כי כאשר עמדה פריש בראש מכללת שערי משפט, מינתה את חתנה לעמוד בראש פרויקט יוקרתי של המכללה, וכאשר הועלתה בקשה לבדוק העדפה פסולה של מקורבים מצידה - היא הושתקה. שבוע קודם לכן, פורסם בחדשות 13 כי בעבר עמדה פריש בראש שתי ועדות ציבוריות – ועבודתה בהן הופסקה.

הבחירה של אנגלמן היא לשנות כיוון, ולמנות דמויות פוליטיות – ולא דמויות מקצועיות, כנהוג בעבר. נחמה מוניץ ושמואל סלבין מקורבים לליכוד, שרה פריש מקורבת לבית היהודי וד"ר אסתר לוצאטו הביעה תמיכה בפוסט בפייסבוק במפלגת הליכוד.