העימות במשרד המבקר: אנגלמן מאשים את ועדת ההיתרים בהדלפות

היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה, יורם רבין, שלח מכתב בעניין העימות שנחשף בחדשות 13 בין אנגלמן לחברי הוועדה, בו כתב כי השיח שלכאורה התלהט באותו הדיון - היה לגיטימי

זמן צפייה: 01:26

נמשך העימות בין מבקר המדינה לחברי וועדת ההיתרים: היועץ המשפטי של משרד מבקר המדינה, יורם רבין, שלח מכתב לחברי ועדת ההיתרים בעניין העימות שנחשף בחדשות 13 בין המבקר מתניה אנגלמן לחברי הוועדה, שבו כתב כי השיח באותו דיון היה לגיטימי, וכי חברי הוועדה מדליפים לתקשורת.

כזכור, ביום שני נחשף בחדשות 13 כי דיון בוועדת ההיתרים עם מבקר המדינה החדש מתניהו אנגלמן הפך לעימות חריף ויוצא דופן בנוגע לסוגיית הכספים שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי. גורמים שהיו במקום בעת העימות העידו כי אנגלמן תקף את חברי הוועדה, ואמר להם כי: "חרגתם מסמכותכם, אתם לא צריכים להתערב במה שלא שלכם. התפקיד שלכם הוא להחליט אם לתת היתרים או לא. לא מעבר לזה. אל תנהלו לי את המשרד".

נוכחים שהיו במהלך אותו עימות סיפור לחדשות 13 שהם היו מופתעים, ושלחו מכתב למבקר ובו כתבו כי "הדברים אינם מקובלים עלינו, מאוד הופתענו מהדברים".

לכתבות נוספות בנושא >>

היועמ"ש: על נתניהו להשיב את הכספים שקיבל מבן דודו

בפרקליטות סבורים: מיליקובסקי לא אמר אמת בעדותו בתיק 1000

יחודש המכרז לתפקיד בפרקליטות שבו התמודדה התובעת בתיקי נתניהו

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה
מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה הנכנס עם בנימין נתניהו, ראש הממשלה | צילום: החדשות 13

כזכור, ועדת ההיתרים קבעה לפי חוות דעת של היועמ"ש שנתניהו חייב להחזיר את הכסף, 300 אלף שקלים, שקיבל מבן דודו לצורך ההגנה המשפטית במסגרת התיקים בהם הוא חשוד.

בחודש שעבר, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חזר על עמדתו לפיה על ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב את הכספים שלווה מבן דודו, נתן מיליקובסקי. זאת בעקבות החלטת ועדת ההיתרים לדחות את בקשת ראש הממשלה לקבלת מימון מקורביו.

 

מטעם נתניהו נמסר בתגובה כי "חבל שהוועדה נכנסה לתחומים לא לה, נצלה את מעמדה כדי להערים קשיים חסרי תקדים על ראש הממשלה ולמנוע ממנו את הזכות הבסיסית להגן על עצמו בהליך משפטי. אירועים כאלה פוגעים באמון הציבור במערכת". לאחר מכן אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי על נתניהו להחזיר את הכספים שקיבל מבן דודו.

לבסוף נמסר מטעם נתניהו כי "המידע שביקשה הוועדה נמצא אצל מבקר המדינה והגורמים המוסמכים על פי חוק - ועדת ההיתרים אינה חלק מהגורמים המוסמכים לעיין בחומר זה. אין הסבר לדרישות הוועדה שנעשות ללא סמכות או למניעיה שמסכלים כל דרך אפשרית בה ראש הממשלה יכול להגן על עצמו".