גלנט: להיערך לפתיחה חלקית או מלאה של מערכת החינוך ביום שני

שר החינוך פנה לראשי הערים ואמר כי למרות שהמוטציות הן "דבר מדאיג ויש לעקוב אחרי דיוני הקבינט", יש להתכונן לחזרת התלמידים לבתי הספר כבר בשבוע הבא. "לא ידוע מה ייפתח בשלב זה"

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

שר החינוך יואב גלנט פנה הערב (שני) לראשי הערים והורה להם "להיערך לפתיחה מלאה או חלקית של מערכת החינוך ביום שני". במהלך דיון עם ראשי הרשויות, אמר השר כי המוטציות הן "דבר מדאיג", כלשונו, ו"יש להמתין כדי לשמוע מה יאמרו בדיוני הקבינט".

"הדבר הראשון שצריך לפתוח כשיוצאים מהסגר זה את מערכת החינוך, וצריך לפתוח במתכונת של הראשון בספטמבר", הוסיף השר. בשלב זה, הבהיר, "עדיין לא ידוע אם ייפתחו רק הגנים, כיתות א'-ד' או כל המוסדות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מודרנה: החיסון יעיל נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה

אחרי המהומות: הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העלאת הקנסות

העימותים נמשכים: שוטרים נפצעו מידויי אבנים בי-ם ובבית שמש

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר משרד החינוך הודיע על שינויים והקלות נוספות שיחולו בבגרויות החורף והקיץ לשנת התשפ"א, זאת בניסיון לצמצם את הפערים שצברו התלמידים, אשר נאלצו ללמוד מהבית בשל הסגרים הממושכים, עקב התפרצות מגפת הקורונה.

בהתאם להנחיית גלנט, גם השנה וגם בשנת הלימודים הבאה התלמידים ייבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בלבד. בנוסף - ונכון לעכשיו רק בשנה הזו בלבד, יתווספו מועדים לבחינה בעל-פה באנגלית, יינתנו הקלות נוספות במקצועות שפת אם ובמתמטיקה וכל הניגשים לבגרות יזכו בתוספת זמן של עוד 25%.

במשרד החינוך החליטו גם כי מועד חורף אפריל יהיה מועד לשיפור הציון, כלומר - התלמידים יוכלו להיבחן בשני מועדי החורף באותו השאלון, כך שמועד פברואר יהווה מועד א' ומועד אפריל יהווה מועד ב' לשיפור ציון. הציון הגבוה מבין השניים הוא זה שיקבע.