תוספת זמן וביטול נרמול הציונים: גלנט הודיע על הקלות בבגרויות

כחלק מהניסיון לצמצם את הפערים שצברו התלמידים שנאלצו ללמוד מהבית, משרד החינוך הוסיף מועדים לבחינה בעל פה באנגלית, ויאפשר להיבחן פעמיים במועד חורף – ולהחשיב את הציון הגבוה יותר

זמן צפייה: 02:47

משרד החינוך הודיע הבוקר (חמישי) על שינויים והקלות נוספות שיחולו בבגרויות החורף והקיץ לשנת התשפ"א, זאת בניסיון לצמצם את הפערים שצברו התלמידים, אשר נאלצו ללמוד מהבית בשל הסגרים הממושכים, עקב התפרצות מגפת הקורונה.

בהתאם להנחיית שר החינוך יואב גלנט, גם השנה וגם בשנת הלימודים הבאה התלמידים ייבחנו ב-5 מקצועות חיצוניים בלבד. בנוסף - ונכון לעכשיו רק בשנה הזו בלבד, יתווספו מועדים לבחינה בעל-פה באנגלית, יינתנו הקלות נוספות במקצועות שפת אם ובמתמטיקה וכל הניגשים לבגרות יזכו בתוספת זמן של עוד 25%.

במשרד החינוך החליטו גם כי מועד חורף אפריל יהיה מועד לשיפור הציון, כלומר - התלמידים יוכלו להיבחן בשני מועדי החורף באותו השאלון, כך שמועד פברואר יהווה מועד א' ומועד אפריל יהווה מועד ב' לשיפור ציון. הציון הגבוה מבין השניים הוא זה שיקבע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגמת ירידה בתחלואה: לראשונה זה חודשיים – מקדם ההדבקה ירד מ-1

הופך את מדיניות טראמפ: ביידן חתם על 17 צווים נשיאותיים

הצמידו מתקן מעקב לרכב, ארבו – וירו: פוענח הרצח המשולש בתל דן

תלמידים נבחנים בבחינות בגרות
תלמידים נבחנים בבחינות בגרות | צילום: חדשות 13

כאשר ייגמר הסגר והתלמידים ישובו לבתי הספר, יחליט המשרד מה באשר לבחינות הבגרות של מקצועות המתמטיקה והמדעים, שאמורות להתקיים בקיץ. במשרד החינוך הסבירו כי ההחלטה התקבלה לאור בקשת המורים, לפיה רק כאשר תיפתח מערכת החינוך הם יוכלו לבצע ניטור של הפערים הלימודיים, ובהתאם לכך להחליט על אופי ההתאמות.

סעיף נוסף עליו הכריזו במשרד החינוך מתייחס לשעות המעורבות החברתית, הידועות בשם "מחויבות אישית". עד כה, על מנת להיות זכאים לתעודת בגרות, נדרשו התלמידים להתנדב במשך 146 שעות. כעת, ובשל המצב, הוחלט להפחית את החובה ל-90 שעות בלבד.

בנוסף, הוחלט להחזיר את מנגנון הפיצוי ולהחיל רטרואקטיבית את כללי הפיצוי על בוגרי תש"ף ותשפ"א. כך, 867 תלמידים נוספים יהיו זכאים לתעודת הבגרות.

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

הנהגת ההורים הארצית בירכה על המהלך, אולם בתגובתה ביקשה להדגיש כי "המלאכה טרם הושלמה. אנו מצפים, כפי שנמסר בהודעת המשרד, כי ההחלטה בנושא הבחינה במתמטיקה והמקצועות המדעיים והטכנולוגיים, תתקבל בהקדם ותאפשר חזרה ללימודים".