לאחר האיומים בשביתה: ביהמ"ש הוציא צו מניעה לארגון המורים

בית המשפט קיבל את הבקשה של מרכז השלטון המקומי ורשויות נוספות להוצאת צו כנגד איומי ההשבתה של החטיבות העליונות • בהמשך היום יתקיים דיון בנושא סכסוכי העבודה שהכריזה הסתדרות המורים

זמן צפייה: 00:58

בית הדין לעבודה הוציא היום (רביעי) צו מניעה לארגון המורים, לאחר האיומים כי יפתח בשביתה וישבש את פתיחת שנת הלימודים בחטיבות העליונות ב-1 בספטמבר. זאת, לאחר שבשבוע שעבר פנו מרכז השלטון המקומי ורשויות נוספות לבית הדין בבקשה להוציא את צו המניעה. כמו כן, אחר הצהריים צפוי להתקיים דיון בנושא סכסוכי העבודה שהכריזה הסתדרות המורים.

כאמור, ביום חמישי נעשתה פנייה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה לארגון המורים כנגד איומי ההשבתה של החטיבות העליונות בבתי הספר. לפי הטענות, ארגון המורים מצוי בהסכם שכר אשר מחייב שקט תעשייתי - ואין עילה להשבתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר האיומים בשביתה: בקשה להוצאת צו מניעה לארגון המורים

ארגון המורים מאיים: "לא נפתח את שנת הלימודים הקרובה"

"נתניהו צריך להתערב": המו"מ בין הסתדרות המורים לממשלה תקוע

הפגנת מורים מול בית הדין לעבודה בתל אביב, במהלך שביתת מורי החינוך העל יסודי
הפגנת מורים מול בית הדין לעבודה בתל אביב, במהלך שביתת מורי החינוך העל יסודי | צילום: משה מילנר, לע''מ

יו״ר הנהלת ארגון המורים רן ארז הגיב לדברים, ואמר: "לצערי הרב, שוב המרכז לשלטון מקומי מזלזל בבית הדין לעבודה ומבקש צווים באופן אוטומטי, כדי לחמוק מפתרון הבעיות הרבות ולפגוע במורים, בתלמידים ובהורים. הם מזלזלים כי הם בטוחים שיקבלו צווים, הם רואים בבית הדין לעבודה חותמת גומי וכך הם מתנהגים, הגיע הזמן לשים לזה סוף".

ביום רביעי שעבר הודיע ארז הודיע כי בכוונת הארגון להימנע מפתיחת שנת הלימודים שתחל ב-1 בספטמבר. "המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה. משרדי האוצר והחינוך מתעלמים מבעיות אקוטיות של מורי ישראל", אמר.

יור ארגון המורים, רן ארז
יור ארגון המורים, רן ארז | צילום: חדשות 13

לטענתו, המצב נוצר בשל היעדר הרצף השלטוני בשנים האחרונות. "בשש השנים האחרונות התקיימו ארבע מערכות בחירות בישראל. מי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך".

הדרישות שהציג ארז, נוגעות בין היתר לחינוך המיוחד, לפגיעה בתנאי הפנסיה של המורים, לעומס המוטל על המורים בעקבות הרפורמה בבחינות הבגרות ולעבודה ללא תגמול בשבתות ובלילות. "ארגון המורים מקיים למעלה מעשור דיונים עם משרד האוצר ומשרד החינוך על מנת לטפל בבעיות האלה, אבל בפועל מה שקורה זה שהמטלות רק מתווספות וחייהם של המורים נהפכו לבלתי נסבלים", אמר יו"ר הארגון.

כיתה ריקה
כיתה ריקה | צילום: חדשות עשר

ביום שלישי שעבר הודיע משרד החינוך כי מצא מענה תקציבי לחינוך המיוחד וכי שנת הלימודים תיפתח כסדרה. זאת, לאחר שהסתדרות המורים הכריזה לפני כשבועיים שעבר על סכסוך עבודה בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד.

בין היתר, הושג תקציב לתלמידים עם אוטיזם ולילדים שסובלים מאלרגיות מסכנות חיים. עם זאת, כיוון שלא נמצא מקור מימון למהלך, הוא יגרור השהייה של התוכנית לסבסוד חופשת חנוכה. במשרד טענו כי תוכנית זו תעלה לדיונים בממשלה על מנת למצוא לה מקור תקציבי.