הסתדרות המורים הכריזה: סכסוך עבודה בשל הרפורמה בחינוך המיוחד

הארגון הצהיר כי חרף דרישותיו, אין היערכות ראויה בבתי הספר ובגני הילדים, וכי משרד החינוך פועל באופן חד צדדי. "מבינים כמה כאוס הולך להיות במערכת - צופים בלגן גדול"

הסתדרות המורים הכריזה היום (רביעי) על סכסוך עבודה בנושא הרפורמה בחינוך המיוחד. זאת, על פי הודעת הארגון, בשל "התעלמות משרד החינוך מדרישות הסתדרות המורים", ונוכח היערכות בלתי מספקת, לדבריהם, בבתי הספר וגני הילדים. מדובר במהלך שעשוי להגדיל את סיכויי ההסתדרות לקבל אישור מבית הדין לעבודה להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר.

עוד נכתב בהודעת ההסתדרות כי "לא ניתן יד לדבר הזה - לעובדי ההוראה ולתלמידים מגיע יחס ראוי ותנאים הולמים. משרד החינוך פועל באופן חד צדדי ולא משתף אותנו בהחלטותיו".

עוד בחדשות 13:

ניסוי הנהיגה הגדול: כך שיחת טלפון משפיעה על הריכוז שלנו

החשד לטלטול התינוקת בבאר שבע: ההורים ישוחררו למעצר בית

משרד הרווחה: "לא נספיק להיערך לכניסת חוק הפיקוח בספטמבר"

תלמידים - ארכיון
תלמידים - ארכיון

"ככל שאנחנו מתקרבים לפתיחת שנת הלימודים, ככה אנחנו מבינים כמה כאוס הולך להיות במערכת", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. "אני באה מהשטח ורואה את המצב. אי אפשר לצפות מעובדי הוראה שלמדו ארבע שנים חינוך רגיל ולא התמקצעו בנושא, לעבור קורס מזורז שיהפוך אותם מוכשרים בחינוך מיוחד".

עוד הוסיפה: "אני צופה בלגן גדול בשנה הבאה ומי שיפגע אלו הילדים של כולנו, שלא יקבלו שירותים פרא רפואיים, כגון קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים, יועצות ופסיכולוגים, שכבר היום נמצאים במחסור אדיר. המשרד לא פעל יחד איתנו ולכן אנחנו מכריזים היום על סכסוך עבודה".

ח''כ אורלי פרומן (כחול לבן) התייחסה בוועדת החינוך למשבר בתקציב החינוך המיוחד: "הגידול במספר ילדי החינוך המיוחד לא הגיע בהפתעה. המשבר בתחום הוא תוצאה ישירה של חוסר תכנון במשרדי החינוך והאוצר. התוצאה היא התנגשויות ערב פתיחת שנת הלימודים בין ההורים לבין מערכות החינוך המקומיות. שבועיים לפני פתיחת השנה, אנו מצויים מול שוקת שבורה. ילדי ישראל נפגעים שוב מאזלת היד הממשלתית".

שר החינוך רפי פרץ התייחס לדיון שנערך בוועדת החינוך, והצהיר: "משרד האוצר לא יכול לשבת בחיבוק ידיים מול המשבר המתחולל בחינוך המיוחד - אלפי תלמידים לא מקבלים את הצרכים להם הם זקוקים. מנכ"ל משרדי שמואל אבואב וכל הדרג המקצועי של המשרד עמלים כבר שבועות על מנת למצוא פתרון, אך פתיחת השנה עלולה להשתבש אם התקציב לא יעבור. קורא לראש הממשלה להתערב בנידון, יש כאן תלמידים שזה חיים ומוות עבורם"

כיתה
כיתה | צילום: GettyImages

הרפורמה בחינוך המיוחד החלה בשנה שעברה כפיילוט במחוז הצפון בלבד, ועתידה להתרחב בשנתיים הקרובות ליתר המחוזות בארץ. מטרתה לסייע לתלמידי החינוך המיוחד להשתלב במסלולי החינוך הרגיל. כבר עם הכרזתה, נשמעו על הרפורמה ביקורות רבות מצד ארגונים רבים והורים לתלמידים, שהביעו חשש מיעילותה.