קבינט הקורונה אישר: הלימודים בערים האדומות לא ייפתחו היום

בתום דיון סוער, החליטו השרים לדחות את פתיחת בתיה"ס ב-22 יישובים עד חמישי לפחות. גלנט: "עצוב על הילדה שהכינה תיק ולא תלך ללמוד בגלל שרירות לב" • אלה הרשויות שבהן לא ייפתחו הלימודים

זמן צפייה: 02:14

תשע שעות לפני הצלצול הראשון, קבינט הקורונה החליט אמש (שני) כי הלימודים לא ייפתחו הבוקר ב-23 רשויות שהוגדרו אדומות, למעט בחינוך המיוחד ולנוער בסיכון. זאת, בתום דיון סוער שבמהלכו הציע ראש הממשלה נתניהו פשרה בין עמדת פרופ' גמזו לעמדת שר החינוך יואב גלנט, לפיה הלימודים לא ייפתחו עד ליום חמישי, אז יתקיים דיון נוסף בנושא.  גלנט אמר במהלך הדיון כי "אני עצוב על הילדה שהכינה תיק ולא תלך ללמוד בגלל שרירות לב".

"השיקולים הבריאותיים מחייבים מניעת פתיחת שנת הלימודים באזורים אדומים", נכתב בהחלטת הקבינט, "ועל כן, נוכח דחיפות העניין, מוצע לעשות שימוש בסעיף האמור ולקבוע כי התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי".

מוקדם יותר אתמול, משרד הבריאות פרסם את רשימת היישובים האדומים על פי תוכנית הרמזור של פרופסור גמזו. מדובר ברשימה ראשונית שתתעדכן בהתאם למצב התחלואה. הרשימה כוללת 23 יישובים, רובם ערביים: דלית אל כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, כפר עזה, כפר כנא, רכסים, זמר, אל בטוף, לקיה, בית ג'ן, אעבלין, מעלה עירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, נחל שורק, כעביה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה מכר, ג'ת, ביתר עילית וטבריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מערך הבדיקות בנתב"ג יוקם תוך חודש וחצי; המחיר לאדם: 45 שקלים

טבריה, טירה ו-20 יישובים נוספים: רשימת הרשויות האדומות

גמזו: התעקשות על פתיחת בתיה"ס בערים אדומות עלולה להוביל לסגר

התלמידים חזרו לבתי הספר
התלמידים חזרו לבתי הספר

בד בבד, משרד הבריאות עדכן אמש כי  1,894 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה מחצות, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7.8%. מספר המתים זינק ל-939, מדובר ב-17 מתים נוספים מהעדכון של המשרד בבוקר. 437 בני אדם במצב קשה, מהם 125 מונשמים.

קודם לכן, ממונה הקורונה גמזו ביצע תדרוך בנושא הקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים, והתבטא בחריפות נגד פתיחת בתי הספר כסדרם בערים אדומות עם תחלואה גבוהה: "ההתעקשות על פתיחת בתי הספר בערים אדומות - התעקשות על התפרצות תחלואה וסגר. בערים אדומות אין היגיון לפתיחת מערכת החינוך. אין מצב שיהיה בית ספר שאין בו מקרה מאומת. ולכן אני עומד על כך וממשיך לעמוד על כך".

גמזו התייחס גם לוויכוח מול שר החינוך בנושא, שדוגל בפתיחת כלל מוסדות החינוך, ואמר: "כרגע אנחנו עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה המביכה הזו. זה בעיה מביכה, כי במדינת ישראל ברמת התחלואה הזו לא צריך להתעקש על מערכת חינוך בערים אדומות".

עוד ציין גמזו כי על ערים אדומות יוטלו הגבלות נוספות, בהן גם הגבלות תנועה וסגר: "הכיוון שלנו הוא מעת לעת גם להטיל סגר על אזורים מסויימים. הם מבינים שלא יצליחו להוריד את התחלואה בלי זה. רמזור ללא הגבלות נוספות על הערים האדומות – יהיה חלש. זה לא הכיוון שלי. שיפסיקו לדבר על סגר במדינת ישראל שרובה ירוקה, ויתחילו לדבר על סגר באזורים מסויימים".

כזכור, על פי תוכנית הרמזור, ערים אדומות יוגדרו כאשר ממוצע הציונים שלהן יהיה גבוה מ-7.5. בערים אלו לא תתאפשר התקהלות של יותר מעשרים אנשים בשטח פתוח ועשרה במבנה סגור.