גמזו: התעקשות על פתיחת בתיה"ס בערים אדומות עלולה להוביל לסגר

הממונה על הקורונה התבטא נגד פתיחת הלימודים כסדרם בערים עם תחלואה גבוהה, והבהיר כי לצד תוכנית הרמזור יוטלו הגבלות נוספות. "הכיוון שלנו הוא הגבלות מעת לעת בערים אדומות - כולל סגר"

ממונה הקורונה רוני גמזו
ממונה הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו כינס היום (שני) תדרוך בנושא הקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים, והתבטא בחריפות נגד פתיחת בתי הספר כסדרם בערים אדומות עם תחלואה גבוהה: "ההתעקשות על פתיחת בתי הספר בערים אדומות - התעקשות על התפרצות תחלואה וסגר. בערים אדומות אין היגיון לפתיחת מערכת החינוך. אין מצב שיהיה בית ספר שאין בו מקרה מאומת. ולכן אני עומד על כך וממשיך לעמוד על כך".

גמזו התייחס גם לוויכוח מול שר החינוך בנושא, שדוגל בפתיחת כלל מוסדות החינוך, ואמר: "כרגע אנחנו עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה המביכה הזו. זה בעיה מביכה, כי במדינת ישראל ברמת התחלואה הזו לא צריך להתעקש על מערכת חינוך בערים אדומות".

עוד ציין גמזו כי על ערים אדומות יוטלו הגבלות נוספות, בהן גם הגבלות תנועה וסגר: "הכיוון שלנו הוא מעת לעת גם להטיל סגר על אזורים מסויימים. הם מבינים שלא יצליחו להוריד את התחלואה בלי זה. רמזור ללא הגבלות נוספות על הערים האדומות – יהיה חלש. זה לא הכיוון שלי. שיפסיקו לדבר על סגר במדינת ישראל שרובה ירוקה, ויתחילו לדבר על סגר באזורים מסויימים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

השרים אישרו את תוכנית הרמזור – לימודים יתקיימו בכל הארץ

צוות המומחים של גמזו: תוכנית הרמזור לבדה לא תוריד את התחלואה

חרף העלייה בחולים, גלנט מתעקש: "אגן בגופי על פתיחת הלימודים"

ממונה הקורונה רוני גמזו
ממונה הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

הפרויקטור התבטא בחריפות על החיכוחים מול השרים בעניין קבלת ההחלטות בקבינט הקורונה: "האם מקשים עלי בהחלטות כאלה שהן אינן מקצועיות? כן, מקשים. לא רק עלי – על המשימה. העצה שלי או ההחלטה שלי בתוך ישיבות הקבינט, זו שאלה קשה. ברוב הפעמים הם לא חולקים על דעתי. יש פעמים, כמו שקרה אתמול, שקופץ להם הצורך ההכרחי להחליט בעצמם מתוך אמירה – 'אנחנו השרים, אנחנו לוקחים את האחריות'. ואני כאן מנסה להגיד לכל השרים עם הרבה מאוד כבוד – לפעמים אין לכם את הכלים המקצועיים. לפני שאני מגיע אליכם אני לומד, קורא, יושב עם המומחים, שומע הרבה דעות. כאשר אתם מערערים על זה - כל אדם אחר חוץ ממני היה קם והולך".

בתשובה לשאלת חדשות 13 מדוע הוא נשאר בתפקיד אם הדרג המדיני לא מקבל את עמדתו, ענה גמזו כי "אני לא נלחם על מקומי, יש לי מספיק מקומות. אתם מבינים את המורכבות הזאת שאני פותח את העיתון ורואה שהשר אלקין אמר ככה והשר הזה אמר אחרת, זה לא הדבר הכי נעים. אפשר תמיד להתפטר, אבל אני הגעתי לתפקיד הזאת כחלק ממטרה ברורה שלי לסייע למדינת ישראל. אני לא רוצה גם לאכזב ושהקשיים יכניעו אותי. עדיין לא הביאו אותי לסף".

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

כזכור, אמש קבינט הקורונה אישר את תוכנית "הרמזור" שהציע גמזו להתמודדות עם המגפה. לפי המתווה שהציע, הערים יחולקו לארבעה צבעים ירוק, צהוב, כתום ואדום, כאשר המגבלות על הערים יהיו מדורגות, בהתאם למצב התחלואה בהן. עוד הכריע הקבינט כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה בכל הארץ - גם בערים האדומות.

גמזו הביע התנגדות להחלטה לקיים לימודים והצהיר: "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".