טבריה, טירה ו-20 יישובים נוספים: רשימת הרשויות האדומות

ערב לפני פתיחת הלימודים, משרד הבריאות פרסם את רשימת היישובים בעלי שיעור תחלואה גבוה מאוד. רוב היישוביים ערביים. בין האזורים האדומים: ביתר עילית, כפר עזה, כפר קאסם ודלית אל-כרמל

זמן צפייה: 02:06

משרד הבריאות פרסם הערב (שני), לפני פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר, את רשימת היישובים האדומים על פי תוכנית הרמזור של פרופסור גמזו. זאת, במקביל לדיונים בקבינט הקורונה על פתיחת מוסדות החינוך במקומות אלה. מדובר ברשימה ראשונית שתתעדכן בהתאם למצב התחלואה.

הרשימה כוללת 22 יישובים, רובם ערביים: דלית אל כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, כפר עזה, כפר כנא, רכסים, זמר אל בטוף, לקיה, בית ג'ן, אעבלין, מעלה עירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, נחל שורק, כעביה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה מכר, ג'ת, ביתר עילית וטבריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מערך הבדיקות בנתב"ג יוקם תוך חודש וחצי; המחיר לאדם: 45 שקלים

קושנר באבו דאבי: "ההסכם יכול לשנות את המצב במזרח התיכון

גמזו: התעקשות על פתיחת בתיה"ס בערים אדומות עלולה להוביל לסגר

מחסומים בטבריה לאחר ששכונות בה הוגדרו אזור מוגבל | צילום: רון קובי

מוקדם יותר, ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ביצע היום תדרוך בנושא הקורונה לקראת פתיחת שנת הלימודים, והתבטא בחריפות נגד פתיחת בתי הספר כסדרם בערים אדומות עם תחלואה גבוהה: "ההתעקשות על פתיחת בתי הספר בערים אדומות - התעקשות על התפרצות תחלואה וסגר. בערים אדומות אין היגיון לפתיחת מערכת החינוך. אין מצב שיהיה בית ספר שאין בו מקרה מאומת. ולכן אני עומד על כך וממשיך לעמוד על כך".

גמזו התייחס גם לוויכוח מול שר החינוך בנושא, שדוגל בפתיחת כלל מוסדות החינוך, ואמר: "כרגע אנחנו עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה המביכה הזו. זה בעיה מביכה, כי במדינת ישראל ברמת התחלואה הזו לא צריך להתעקש על מערכת חינוך בערים אדומות".

עוד ציין גמזו כי על ערים אדומות יוטלו הגבלות נוספות, בהן גם הגבלות תנועה וסגר: "הכיוון שלנו הוא מעת לעת גם להטיל סגר על אזורים מסויימים. הם מבינים שלא יצליחו להוריד את התחלואה בלי זה. רמזור ללא הגבלות נוספות על הערים האדומות – יהיה חלש. זה לא הכיוון שלי. שיפסיקו לדבר על סגר במדינת ישראל שרובה ירוקה, ויתחילו לדבר על סגר באזורים מסויימים".

כזכור, על פי תוכנית הרמזור, ערים אדומות יוגדרו כאשר ממוצע הציונים שלהן יהיה גבוה מ-7.5. בערים אלו לא תתאפשר התקהלות של יותר מעשרים אנשים בשטח פתוח ועשרה במבנה סגור.