מערך הבדיקות בנתב"ג יוקם תוך חודש וחצי; המחיר לאדם: 45 שקלים

חברת "אומגה" זכתה במכרז להקמת המעבדות בנמל התעופה. טסים לחו"ל יקבלו את תוצאות הבדיקה תוך 14 שעות לכל היותר, ואף יוכלו לבצע בדיקה מהירה שעלותה 135 שקלים, ולקבל את התוצאה לאחר 4 שעות

נתב"ג
נתב"ג בתקופת קורונה | צילום: רויטרס

רשות שדות התעופה הכריזה היום (שני) על זכייתה של חברת "אומגה", בשיתוף עם בית החולים רמב"ם, במכרז להקמת מערך בדיקות קורונה בנתב"ג. החברה הזוכה התחייבה להקים את מערך הבדיקות והמעבדה לפענוח נגיף קורונה בתוך 45 ימים. השירות יינתן לטסים לחו"ל ולנכנסים לארץ בעלות של 44.88 שקלים.

כמו כן, "אומגה" התחייבה כי נוסעים יקבלו את תוצאת הבדיקה תוך 14 שעות לכל היותר לבדיקה רגילה, ועד ארבע שעות לבדיקה מהירה במחיר של 134.64 שקלים. בנוסף, החברה התחייבה להקים מערך ניהול ממוחשב, שיהיה זמין גם באפליקציה וגם באתר אינטרנט ייעודי, ובו יהיה ניתן להזמין תור לביצוע בדיקה ולהוציא "דרכון רפואי" לנוסעים בעברית ובאנגלית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתוך שבועיים: 11 אלף מובטלים חדשים בישראל

קושנר באבו דאבי: "ההסכם יכול לשנות את המצב במזרח התיכון"

מנדלבליט בירר טענות על התנהלות כ"ץ כלפי בכירי האוצר

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

שירות בדיקות הקורונה לנוסעים הנכנסים והיוצאים מישראל יכלול מערך דגימות מורחב והקמת מעבדה ייחודית לפענוח הבדיקות, בהתאם לפרוטוקול של משרד הבריאות. בסמוך לטרמינל 3 יוקם שטח ייעודי עבור נוסעים היוצאים  מהארץ, ובו יוקמו עמדות ללקיחת דגימה מהנוסעים באמצעות "מתחמי היבדק וסע" הישר מהרכב. נוסעים היוצאים לחו"ל יגיעו כ-72 שעות טרם הטיסה ללקיחת דגימה ובהתאם להנחיות המתבקשות בכל מדינה.

המכרז להפעלת מערך הבדיקות תקף למשך שלוש שנים רצופות עם אופציית הארכה לשנתיים נוספות. במצב בו יפחת הביקוש לבדיקות קורונה מכל סיבה שהיא (מציאת חיסון או כל אמצעי אחר) יהיו רשאים הצדדים להפסיק את הפעלת המערך. המכרז כולל אפשרות הרחבה לנמל התעופה "רמון" ולכלל המעברים היבשתיים.

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה למהלך: "הקמת מעבדות הקורונה לנתב"ג הינו נדבך קריטי בפתיחת השמיים. עמדנו על כך שמחיר הבדיקה לנוסע יהיה זול, נגיש וזמין. הנחיתי את גורמי רשות שדות התעופה לזרז ככל הניתן את הליכי הקמת המעבדה ובינתיים אנו מקבלים את הגיבוי ממערכת הבריאות. אני מברכת את אנשי רש״ת על פעילותם לביצוע המכרז במהירות לרווחת הנוסעים".

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: חדשות 13

כזכור, החל מהיום נוספו תשע מדינות לרשימת המדינות הירוקות, שהשבים מהן לא יידרשו לשהות בבידוד. בין היעדים החדשים: אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, אירלנד, טאיוואן, נורווגיה, סינגפור, פורטוגל ותאילנד. החל מהיום, כל מי שכבר שב ממדינות אלו - חלה עליו תחולה רטרואקטיבית, והוא לא חייב בבידוד.

מדינות אלו מצטרפות לרשימה שאושרה עם פתיחת השמיים ב-16 באוגוסט, וכוללת את אוסטריה, איטליה, אסטוניה, בולגריה, בריטניה, גאורגיה, גרמניה, דנמרק, הונג קונג, הונגריה, יוון, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, סלובניה, פינלנד, קנדה, קפריסין, קרואטיה ורואנדה.